HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Kimber Kable BiFocal-X Bi-Wire
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/06/13 :  18:20:06  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Någon som lyssnat på denna? Nypriset i Sverige?

I'm not a complete idiot, some parts are missing

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/06/13 :  18:34:28  Show Profile Send Timbre a Private Message

Bifocal har ett listpris på 18910 kr för 2,5 m och Bifocal XL kostar 27920 kr för motsvarande längd.
Tycks ge ett mörkt, lite avrundat ljud enligt mina erfarenheter. Mycket behagligt att lyssna till.
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/06/13 :  18:37:09  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Oki, det kanske kunde passa till mina B&W 804:or då. Är nämligen på jakt efter en kabel och jag vet inte alls vad jag ska testa. Hade en AQ Caldera innan.

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/06/13 :  20:20:24  Show Profile Send Timbre a Private Message


Har systemet förutsättningar för ett rejält basfundament kommer du att höra det med Bifocal XL. Du får en väldig tyngd i det hela.
Go to Top of Page

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2003/06/14 :  00:23:50  Show Profile Send krelle a Private Message
Timbre, har du lyssnat på select ks-3033? Hur är den i jämförelse med bifocal enligt dig. mvh Krelle
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/06/14 :  14:30:32  Show Profile Send MartinH a Private Message
Timbre: I de testar jag gjort har jag upplevt att Kimber kan bli vass i vissa sytem och passa bättre i andra. Ibland har det varit i kombination med kimbers egna signalkanlar. När vi bytt till en annan signal eller en annan högtalarkabel så har det blivit bättre harmoni..

Men jag kan klart hålla med om att man får en underbar kabel och att det klart kan vara värt att gå upp till XL-variaten. Men en test är som alltid ett måste..

Skillnad mellan BiFocal och KS-3033 är i första hand att KS inte är en biwirekabel, så du måste ha deras jumpers om du har en högtalare med biwirekopplingar. Sen har jag för mig ( det var ett tag sen jag hörde 3033 ) att den har lte mer lugn än BiFocal, men jag kan inte säga så mycket om ljudet. Det som dock annars skiljer är finishen på KS-3033 är bättre och det är lite finare förpackning.


/Martin
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000