HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Dali 6006
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Wallman
Starting Member

47 Posts

Posted - 2003/06/13 :  23:53:37  Show Profile  Visit Wallman's Homepage Send Wallman a Private Message
Någon som lyssnat på dessa eller vet om det finns någon recension på dom?

//wallman

jag kan inget!

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2003/06/14 :  13:10:56  Show Profile Send millenniumking a Private Message
Jag har ett par DALI 6006:or stående i mitt vardagsrum.

För mig är det en bra högtalare, eftersom jag mest lyssnar på tyngre rock-musik och heavy metal. De fungerar också mycket bra till pop och dance musik! Om man lyssnar mest på klassisk musik eller liknande så kanske stativare är ett alternativ. Man kan nog kalla 6006:orna för en rock-högtalare! Funkar även bra för film och som frontar i hemmabiosystem.

Själv driver jag mina 6006:or med H/K 670 förstärkare och Cambridge D500SE cd spelare. En bra kombination som fungerar för mitt musiktycke!

Vad lyssnar du själv på för typ av musik?


Edited by - millenniumking on 2003/06/14 13:12:41
Go to Top of Page

Comus
Member

321 Posts

Posted - 2003/06/14 :  13:11:28  Show Profile  Visit Comus's Homepage Send Comus a Private Message
Hejsan Wallman!

Kolla in denna sida http://www.audioreview.com/reviewscrx.aspx

Under Dali 606 finns det några som skrivit om 6006:an.

Mvh /

Comus
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000