HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 datasystem
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MadMan
Member

540 Posts

Posted - 2003/06/10 :  17:25:16  Show Profile Send MadMan a Private Message
kollade just på logitech z-680 och cambridge Megaworks 550.

kan tangband 8:an i sluten låda prestera mer eller liknande än dessa?


nån som har en logtitech eller dylikt som kan ge test värden ..
typ spec på högtalaren eller så ??

Nice from a far, but far from nice.

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2003/06/10 :  18:42:44  Show Profile Send celef a Private Message
försök få tag på mr. linse (konstruktör) på logitech, han kan svara på allt om dessa högtalare, förutom företagshemligheter förstås! :)

sound pollution
Go to Top of Page

MadMan
Member

540 Posts

Posted - 2003/06/10 :  18:53:58  Show Profile Send MadMan a Private Message
lättare sagt än gjort kanske...=)))) en sak vet jag iallafall... det är att satteliterna har tangband högtalare...

men det e ju basen som e rolig ju

Nice from a far, but far from nice.
Go to Top of Page

tengil
Member

331 Posts

Posted - 2003/06/10 :  20:14:42  Show Profile Send tengil a Private Message
z-680.. Är det paketet med fem satteliter plus en sub?

Jag lyssnar ofta på z-540(eller något), med fyra 3" plus 8"aren.. Låter grymt bra, faktiskt bättre än mitt system med samma element.. Jag gissar att logitech knåpat ihop aktiv kompensation till tangvands elementen..

Just basen i logitechs låda är något fruktansvärd.. Att dom får åttan att leverera så mycket är sjukt.. det är iofs mest bröl, men bas är det!

Varför tror du att 8"aren skulle spela mer i sluten?
Go to Top of Page

MadMan
Member

540 Posts

Posted - 2003/06/10 :  20:58:44  Show Profile Send MadMan a Private Message
Jag menade inte tangband 8:an i logitechs system... det är en w8-670c eller nått tror jag att jag sett.... jag mena om w8-740c kan spela lika bra osv som logitechs 8:an fast den sitter i slutet...
=)

eller måste den ha en port eller slavbas isåfall för att kunna välta lika mycket träd som logitech =)))

Nice from a far, but far from nice.
Go to Top of Page

tengil
Member

331 Posts

Posted - 2003/06/10 :  21:18:53  Show Profile Send tengil a Private Message
aha.. o!. dumma jag som utgick från att tb bara hade 1 sådan bas, eftersom jag bara sett 1 hos nuera.. pinsamt..

Logitechen spelar högre, hela registret, än 740C i sluten låda på dryga 10 liter iaf! :P I så liten sluten börjar även kurvan falla rättså tidigt.. Men tryck finns!! Har inte provat aktiv kompensation ännu.. vill inte offra slaglängd; det är ju effekttålighet.. Portat vore kanske något!
Go to Top of Page

dax
Member

644 Posts

Posted - 2003/06/10 :  23:29:27  Show Profile Send dax a Private Message
Logitech z-640 har jag lyssnat på samt mätt upp. De låter lika illa som de mäter! Tar man med den ringa kostnaden så är de väl ok iofs!

Do not stagedive at home alone!
Go to Top of Page

MadMan
Member

540 Posts

Posted - 2003/06/11 :  12:38:14  Show Profile Send MadMan a Private Message
ja men då borde w8-740c'n kunna spela högre än 670c som sitter i logitechen om den portas (slavbas).. högtalaren i logitechen e ju specificerad til ca 100w tror jag.... jag såg nämligen en recension av 4st system för ett tag sen.. å då hade dom öppnat logitechen..


nån som har ett lätt byggschema på en 4kanals förstärkare ?? som man skulle kunna bygga in nånstans . jag försöker bygga ett data system som är billigare än logitech men som har liknande prestanda.

Nice from a far, but far from nice.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000