HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Jag var hemma hos Jorma i går kväll...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/06/09 :  09:32:37  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Hade med mig några skivor jag brukar köra när jag lyssnar på utrustning... Al Jarreau och Eva Cassidy.

Herre min milde skapare... Coltrane, Advantage S1, Advantage X-S250 och Jorma Designe kablaget, (ballanserad signalkabel och högtalarkabel samt nätkablar) spelade något så fantastiskt så jag satt bara med hakan i knät och dregglade.... Och då lär Bladelius nya monoblock vara flera strå vassare ändå.... Hur bra kan det bli???

Jag blev helt chockad och när jag åkte hem så sa jag till frun i telefon att den dagen jag lånar hem Coltrane och nya Advantage uppsättningen så gäller det att bankkontot är fyllt till brädden för det blir inte billigt men jädrar så bra....

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2003/06/09 :  10:46:52  Show Profile Send Neon Park a Private Message
Lycka till med chefen där hemma,det gäller och ha en förstående andra hälft.Jag har det också.
Mvh
Go to Top of Page

hali
Member

374 Posts

Posted - 2003/06/09 :  13:11:22  Show Profile  Visit hali's Homepage Send hali a Private Message
Ja Baldelius nya monoblock ger ett visst "ha-begär" helt klart. Coltrane är "out of reach" för min del än så länge men monoblocken står som nr. 2 på inköpslistan (efter S1 multiformatsuppgraderingen).

Say's who!?
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/06/09 :  13:19:03  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Jomen, jag har hört Advantage många gånger förr... Coltrane har jag hört säkert vid 10 olika tillfällen och med olika kablar etc. Men så här jädra bra har jag aldrig hört dem sjunga innan.... Jag tror att kombinationen Advantage, Jorma Designe och Coletrane är helt lysande... Det är ju Jorma Designe kablage i Coletrane nu för tiden dessutom...
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2003/06/09 :  23:56:35  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Det finns en del kvar att göra med rummet. Men det låter redan mycket bra som Pjotre säger. Med Coltrane kan man nå hur långt som helst med lite finslipning här och var. Vi får väl se framåt höstkanten om du tål att komma och lyssna Pjotre

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000