Author |
Topic |
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2003/06/08 : 14:40:26
|
HulaHopp
Någon här från Tomelilla, så man vet om vi blir ensama med 'nörd'stämpel om vi flyttar dit nästa år?
Skiner solen mkt
Ha det BÄÄÄÄÄÄST/Magnus |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
optimus
Member
398 Posts |
Posted - 2003/06/08 : 15:14:09
|
Bor själv i Ystad en bit från Tomelilla (20 min med buss) och går just nu kurs i Tomelilla så jag är där varje dag typ... Skulle rekommendera Ystad över Tomelilla då vi i Ystad har mkt fin natur (skog, strand), "nära" till Malmö (bättre förbindelser än Tomelilla m.m. plus att det finns mer att göra i Ystad än i Tomelilla. Hmm... *tänker* Kanske skulle bli turistchef i Ystad
Kanske det viktigaste av allt är att vi har en egen HiFi/Hemmabio affär i Ystad www.lyssna.se |
Edited by - optimus on 2003/06/08 15:14:42 |
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2003/06/08 : 17:49:20
|
Hmm det låter bra med affär, Ystad är iof sig större än vad vi har tänkt oss (f.tillfället) Har 2 knoddar 9+11 år så vi letar i lite mindre orter just nu
förbindelser till M-Ö är iofs viktiga (släkt/vänner i M-Ö & Agunnaryd/Småland)
Får lägga till Ystad på sommarens 'reka'-resa
Bor inte ?xyz? i Ystad? Han vars granne har Quad 57or hängande från taket. SUUUCK, vad minnet sviker
Tack o Hej Magnus |
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2003/06/08 : 17:51:01
|
Haaa! EAR 'heter' han om jafg kommer ihåg rätt |
Mr 500! |
|
|
optimus
Member
398 Posts |
Posted - 2003/06/08 : 17:55:51
|
Men Ystad är egentligen inte så stort... 25000 invånare kanske. Bra skolor, lungt på kvällarna (de flesta iaf). Annars finns Svarte som ligger ca: 6km utanför Ystad... Bara villor, en skola, tågstation och en jättefin strand (sist jag var där iaf). |
|
|
EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast
3863 Posts |
Posted - 2003/06/08 : 18:11:21
|
Hej Mace Här kan jag nog hjälpa dig lite.Jag är född och uppvuxen i Tomelilla. Har alltså bott där i 23 år.Har även bott i Sjöbo i en sådär 11 år. Men har bott i Ystad i 12 år nu och valet är inte svårt.Du skall såklart flytta till YSTAD eller någon av de mindre orterna precis utanför.Här har du precis allt du behöver plus en kanon sandstrand. Möjligheterna för barnen är dessutom mycket bättre här. MVH/Mats |
Nostalgi är kul och rören glöder Och en vevis är aldrig fel
|
Edited by - EAR on 2003/06/08 20:34:28 |
|
|
EAR
3863 Posts |
Posted - 2003/06/08 : 19:04:01
|
Kan tillägga en sak till Mace.Tomelilla och Sjöbo toppar tyvärr brottsstatestiken i Sverige vad gäller antal brott per innevånare Nackdelen med Ystad är att huspriserna är förhållandesvis höga och det kan vara svårt att hitta en bra lägenhet.Hur hade ni tänkt att bo??? Om man bara kommer en liten bit ut till någon av småbyarna är det mycket billigare om man nu vill köpa en kåk.Inne i stan är tex ett gammalt gatuhus (som vi har)dyrare än att bygga nytt i utkanten Svarte som optimus föreslog är ett utmärkt förslag MVH/Mats |
|
Edited by - EAR on 2003/06/08 19:05:44 |
|
|
Akhenaton
Flippersamlare
1017 Posts |
Posted - 2003/06/08 : 20:53:40
|
glöm tomelilla och Ystad, det är klart du ska bo i Simrishamn! Ingen bonnhåla som tomelilla och mindre än Ystad. Och med bäst stränder i Sverige! |
Give me my medal because I bleed for it. |
|
|
EAR
3863 Posts |
Posted - 2003/06/08 : 21:01:15
|
Stränderna i sillastan är tyvärr oljedränkta.Annars kan jag hålla med om att det är trevligt där.Min fru jobbar där och min äldste son bor där men Mace ville ha nära till Malmö eller iaf bra förbindelse. 2 timmar med tåg är väl ingen höjdare precis. |
|
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2003/06/08 : 22:40:54
|
Vi hade väl tänkt oss en villa där de stackade 57:orna kan andas |
Mr 500! |
|
|
EAR
3863 Posts |
Posted - 2003/06/08 : 23:08:55
|
Skall jag skicka över adresserna till de lokala fastighetsmäklarna? |
|
|
|
Akhenaton
Flippersamlare
1017 Posts |
Posted - 2003/06/09 : 12:06:55
|
>Ear
Det är bara stränderna söder om sillastan som är (tillfälligt) oljedränkta. Alla vet ju att Österlens bästa stränder ligger mellan kivik och Simrishamn, och dessa är inte oljedränkta!
Om jag inte är helt felinformerad så kommer (elektrifieringen av)järnvägen Simrishamn-Malmö igång iår eller början på nästa år, och då snackar vi inga 2 timmar till Malmö längre. |
|
|
Akhenaton
Flippersamlare
1017 Posts |
Posted - 2003/06/09 : 12:08:20
|
Simrishamn och Ystad är båda trevliga ställen, men varför man ens tänker på att bo i Tomelilla övergår mitt förstånd. Det är en av de största hålorna i hela skåneland. |
|
|
EAR
3863 Posts |
Posted - 2003/06/09 : 13:25:23
|
Simrishamn och Ystad är båda trevliga ställen, men varför man ens tänker på att bo i Tomelilla övergår mitt förstånd. Det är en av de största hålorna i hela skåneland. Där träffade du precis rätt trots att jag bott halva mitt liv där (Den sämsta halvan) |
|
|
|
|
Topic |
|