HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 högtalare 1-1,5k/par
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2003/06/05 :  23:28:56  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
jag letar efter ett par billiga högtalare men det finns ju en del så jag undrar vilka som låter bäst....vilka låter bäst?
pris: runt 1000-1500, lite pluss accepterat och självklart lite minus

Euroline - T-Amp - DIY

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2003/06/06 :  09:12:14  Show Profile Send n0p a Private Message
Har inte hört dem, men du bör väl kolla in hifiklubbens nya märke Gale.

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

Tux
Klubbmästare: Audiogruppen Väst

490 Posts

Posted - 2003/06/06 :  09:18:43  Show Profile  Visit Tux's Homepage Send Tux a Private Message
Jag har ett Par Gale stativare från 90talet till salu.
Små rackare med bra klipp i.
Ixos-stativ meföljer givetvis och de passar i din budget...

Det ligger en annons om dem under säljes.

PM:a eller maila om du är intresserad.

Mvh Pontus

pontus@hugo.net

Klubbmästare för Audiogrupp Väst
Redaktör för Carlsson Illuminati på faktiskt.io
Carlsson Illuminati - ett hegemoniskt och subkulturellt omnipotent socialt nätverk i mängden...

Officiell innehavare av "Snigeltråd-priset"!
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2003/06/06 :  10:22:55  Show Profile Send Zombie a Private Message
leta upp ett par gamla Philips MFB 544, kostar runt 1-1500 per par, bra tryck som slår det mesta

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

flintan
Member

663 Posts

Posted - 2003/06/07 :  05:17:23  Show Profile Send flintan a Private Message
Enda raka i den prisklassen är väl begagnat eller möjligen att bygga själv.
Go to Top of Page

flintan
Member

663 Posts

Posted - 2003/06/07 :  05:18:47  Show Profile Send flintan a Private Message
Vad ska du ha dom till?
Go to Top of Page

hali
Member

374 Posts

Posted - 2003/06/07 :  11:00:36  Show Profile  Visit hali's Homepage Send hali a Private Message
I den prisklassen förespråkar jag Wharfedale diamond serien. T.ex. den mycket kompetenta lilla 8.2. De är de enda högtalare jag själv har hört i den prisklassen som låter "hifi", Diamond har absolut inget imponatorljud utan försöker bara göra allt så "rätt" som möjligt (som det nu går för de pengarna, det blir ju en hel del kompromisser).

Say's who!?
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2003/06/07 :  11:38:38  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
vart köper man dessa diamondhögtalare.
de ska va till finlyssning och för att jämföra med hemmayggen.

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2003/06/07 :  11:54:47  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Audio Pro Ego 414. Rek. pris 1800:- men säljs nästan överallt för strax under 1500:-.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

hali
Member

374 Posts

Posted - 2003/06/07 :  12:33:06  Show Profile  Visit hali's Homepage Send hali a Private Message
Diamond finns på t.ex. Lefflers Hifi i Linköping, men de borde finnas lite överallt i landet.
http://www.lefflershifi.com

Say's who!?
Go to Top of Page

theboyonthemoon
Member

350 Posts

Posted - 2003/06/07 :  15:17:11  Show Profile Send theboyonthemoon a Private Message
Aegis One... Begagnat!

Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död...
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2003/06/08 :  20:21:43  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
ok.
jag tycker att galehögtalarna verkar som ett bra alternativ men då börjar jag undra ska man ta 3010s, 3020 eller kanske golvhögtalaren 3030?

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000