HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Brus från förstärkaren?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

ECB
Starting Member

10 Posts

Posted - 2003/05/31 :  10:20:15  Show Profile Send ECB a Private Message
Hej! Mitt första inlägg på detta forum då jag för första gången inte hittade något när jag sökte i tidigare trådar. Jag är för övrigt nybörjare på detta så svaret på frågan kanske egentligen är självklar?

Jag kan höra ett svagt brusande från högtalarna när jag står nära dem (10-25 cm). Är detta ok? Det är ganska svagt, hörs inte alls om jag står 50 cm eller mer ifrån. Verkar inte som att det är volymberoende heller. Det måste vara från förstärkaren för det spelar ingen roll om cdn är igång. Det är hörbart främst i diskantelementet men man kan ana ett litet "brum" ifrån mellan/basen också. Jag kan inte påstå att det har stört musiken (hittills i varje fall), men jag skulle vilja veta om detta är normalt för annars lämnar jag igen förstärkaren då den är nyköpt..

Förstärkaren är en Rega Mira 2000 och högtalarna Rega Jura

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/05/31 :  10:33:38  Show Profile Send Aton a Private Message
Det är (tyvärr) helt normalt. Många förstärkare brusar något. Högtalare med hög känslighet "förstärker" problemet.
Go to Top of Page

ECB
Starting Member

10 Posts

Posted - 2003/05/31 :  10:58:26  Show Profile Send ECB a Private Message
Ok, tack så mycket. Nu kan jag slappna av och sluta stå inne i högtalaren
Go to Top of Page

Texianen
Member

286 Posts

Posted - 2003/05/31 :  13:04:28  Show Profile Send Texianen a Private Message
Hehe, ja man ska vara rädd om ryggen folks!!

Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts