Jag har nyligen börjat bygga upp min stereo/hembio igen efter en utlandsflytt (är numera Norrman )och behöver lite hjälp. Jag har köpt ett EAD Encore försteg/processor och ett Thule Pr250b slutsteg som jag driver ett par Nht 2.5i högtalare med. MEN, jag har än så länge ingen cd eller dvd. Min fråga är följande: Tycker ni jag ska köra med separat cd och dvd eller använda endast en dvd?? Jag vet sen tidigare att Encorens d/a omvandlare låter bra, kan jag då använda tex dvd`n som transport och endast använda en digital kabel mellan dem? Vad kan ni rekomendera som skulle kunna passa in i mitt system? Kablarna är förövrigt: Kimber 8pr, Harmonic Tech Truth Link.
Det beror ju på.Men eftersom DA-omvandlaren i förförstärkaren är av en högkvalitet efter vad du skriver så borde det ju räcka med attlåta dvd:n vara transport även vid cdspelning.
Välj dock inte någon optisk signalkabel utan en elektrisk RCA.
Aurora E vore min rekommendation eftersom jag har haft en sån under lång tid och tycker att den är klart prisvärd.Mvh Kristofer
Jag har fått höra, lära mig och även haft kombon dvd som ren transportkälla med separat D/A. Det var inget vidare. Min D/A gjorde inget lyft för ljudet utan tycktes bara förstärka signalen.
Mitt tips är att du köper dig en bra transportenhet o sen en billigare dvd.
Jag har annars lyssnat på en Cambridge cd/dvd för runda 6000 som jag var inne på att köpa ett tag. Lyssnade även på den kritikerrosade H/K dvd 25, som i mitt tycke o smak inte var lika bra. Cambridgen var ruskigt bra som cd, men i jämförelse med en ren cd för de pengarna var skillnaden alltför stor.
Instämmer med ovanstående skribent, cdn kräver omsorg, en bra cdtransport är inte fel, använder själv ML men en Pioneer Dvd så länge tills en riktigt bra apparat kan köpas
En riktigt bra cd-drive kan ju även vara värd att serva och renovera. Annars är det ju lite knepigt med begagnade cd-spelare. De har ju en tendens att lägga av efter ett tag.