HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Uppgraderad Thule IA 100
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2003/05/30 :  15:26:47  Show Profile Send Manga X a Private Message
Hej på er.

Har nu hämtat min nylagade och uppgraderade Thule IA 100.

Bakgrund till rep:
Begköp som visade sig ha läckande kondningar. Detta märkte jag vid nätkabelbyte, efter tre månader! "Trasig" sedan länge troligtvis...

Nu är alla kondningar bytte till den nya "specen" (ála Thule IA 100 2003). D.v.s. bättre Philips kondningar samt tåliga upp t.o.m. 105 grader från 85 dito.

Den har dessutom förärats en ny nätkabel (fast montage) av typen NovoFlex.

Vilket lyft!!!!

Jag trodde inte att det var sant!
- Allt upplevdes bättre!!!

Känns som en nya utrustning. Även CD-spelaren (CD 100) har fått sig en ny nätkabel som har bränts in i c:a 200 h minst. Det känns så underbart!!!!

Jag vill meddela att jag varit mycket skeptiskt till att nätkablar kan ge "ljudmässiga lyft" i anläggningen. Fick sedan chansen att göra egna kablar till ett mycket bra pris som en test!

Gissa om jag är nöjd!!!

Ville bara meddela detta till er. Det som började som en mardröm blev sedemera en solskenshistoria!!!


Mvh Magnus Eriksson

Edited by - Manga X on 2003/05/31 22:20:29

peter_gbg
Member

529 Posts

Posted - 2003/06/01 :  13:29:58  Show Profile Send peter_gbg a Private Message
Vad fick du betala för detta då, om man får lov att fråga?
/Peter

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53743
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2003/06/02 :  00:09:19  Show Profile Send Manga X a Private Message
Hej peter_gbg.

Självklart får man fråga!!!

Jag blev rekommenderad Sontec av Hifi-agenten. Denna rek. var väl inte helt lyckad tycker jag.

Sontec visade sig (i mitt tycke) ha en hel del dåliga sidor. Att de dessutom var så pass dyra som de var gjorde inga underverk för mitt intryck av dem!!!

Denna känsla försvann samma sekund jag började spela musik på min "nya" Thule!

Priset då? Runt 3500 kronor för jobbet inkl. nätkabelbytet. (Detta gjorde de fint!!!) Mycket fin lösning måste jag säga. De "lagade" även produktionsmissar som Thule skitigt i. T.ex. avdragna skruvhuvuden på kretskortet. Dessa "limmade" Thule bara dit för syns skull allt att slippa "kassera" maskinen.

Slutledning:

Sontec =
Resultat = = väl värt slanten


Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2003/06/02 :  12:08:00  Show Profile Send Jadde a Private Message
3500kr?? Borde väl ha gått på garantin, lytarna ska väl hålla mer än några år.
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2003/06/02 :  18:30:52  Show Profile Send Manga X a Private Message
På garantin kan man tycka!

Dock verkar Thule se på det där med kvalitet med andra ögon än t.ex. Densen som TROR PÅ SINA PRODUKTER. Densen lämnar livstidsgaranti på sina pryttlar!!!

När jag nu vet vad Thule sysslat med i tillverkningen förstår jag att de inte lämnar någon sjysst garanti!!!

Jag ska ta kontakt med Hifi-agenten för att lämna mina synpunkter till dem. Dessa kanske når Thule i Danmark. Har mejlat dem direkt utan framgång. Har endast fått "svar" på ett av tre brev jag skickat. Då gällde det att få veta utgångsimpedansen på cd-spelaren.

Bortsett från dessa tråkigheter med mitt Thule system så låter det bättre än något annat system jag lyssnat på dags datum. Passar, som sagt var, mina ljudideal perfekt.


Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2003/06/04 :  09:35:05  Show Profile Send Jadde a Private Message
Hur mycket gick nätkablarna på?
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2003/06/05 :  20:55:03  Show Profile Send Manga X a Private Message
Nätkablarna är DIY.
NovoFlex 3x2,5mm2. "JPC 2.5 klon" kan man säga... utseendemässigt iallafall

OM det blev ett lyft!!!
Denna kabel kan varmt rekommenderas!!! Jag fick tag på NovoFlexen för 28 SEK/meter inkl. moms och frakt. Sen blev det "likadana" kontakter som på JPC 2.5 (se ovan). Varför uppfinna hjulet igen...


Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000