HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Cyrus dAD3Q (cdspiller)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/05/23 :  16:45:55  Show Profile Send henricsson a Private Message
Har lånat hem bernus cdspelare medan han väntar på sitt trasiga försteg. Har inte hunnit lyssna mer än ett par timmar men är redan lite småimpad.
Bra med luft mellan intrument/röster, lite layback som jag gillar. Rent o snyggt. Inget detaljfreak kanske men väldigt trevlig i högregistret, hör tydligt cymbaltillslag etc..

Trevlig bekantskap


http://www.cyrus.co.uk/pigs/dad3q.pdf


Kringutrusningen består av McCormack TLC-1 försteg


Cyrus XPA slutsteg


Taralabs 33i interconnektare.


DIY högtalare + kablage.


Först lakritskabel mellan cd-försteg sen Aurora E/Taralabs.


Återkommer m några bilder o fler lyssningsintryck..

Lite av en intern tävling mellan dAD3Q:n, en äldre (men helt ok) JVC-cdspelare som använts medan 1st NAD C541 var på lagning (för 3:e gången ) får tillbaka den på måndag.
Mina högtalare är inte jättedöhögupplösta så testet är säkert inte helt rättvist.

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/06/04 :  14:22:59  Show Profile Send henricsson a Private Message
Har nu tillbringat drygt 10 dagar med Cyrus dAD3Q.
Vad ska man säga?
Det är en bra cdspelare utan tvekan. Blev ingen direkt jämförelse med NAD C541 då den blev skickad till köparen direkt fr verkstaden.

Cyrusen är framförallt bättre på själva stereoperspektivet. Nyttig xtra luft mellan instrumenten. Minns att C541:an var lite vass (speciellt m HDCD-skivor av nån anledning), det är inte Cyrusen.

Den känns trots allt lite overkill i mitt system. Med ett par mer högupplösta högtalare (som ägarens T&P-diy:are tex ) så gör sig cdspelaren säkert annu bättre.

Har inget att klaga på egentligen, det har varit en trevlig bekantskap. Passar inte helt fel estetiskt med mitt slutsteg heller.

Cyrus dAD3Q är en bra cdspelare helt enkelt. Inte överkänslig för repade skivor som många dyra cdspelare verkar vara.




EDIT: En icke optimal testlåda samt tvivelaktiga stativ värre gör kanske sitt i slutändan.

Jag ger mig i debatten kring offaxis-placerade diskanter

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet


Edited by - henricsson on 2003/06/04 14:27:15
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000