HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Audio Pro Subbor
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ante_b
Starting Member

32 Posts

Posted - 2003/05/22 :  20:19:29  Show Profile Send ante_b a Private Message
Hej!

Nån här på forumet som vet vad som skiljer mellan Audio Pro Sub Focus och Audio Pro Sub Bravo? Finns det några förutom finishen?

De verkar ha samma specar!?
Vet att prisskillnaden dessa emellan är ca 2000kr till focus fördel.

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/05/22 :  21:17:56  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Verkar ju inte vara några särskilda skillnader om man läser på audio pros hemsida.
Mejla dem och fråga istället, dom brukar vara bra på att besvara mejl snabbt.

Det jag själv kan tänka mig är att lådan antagligen är ännu mera välbyggt i Sub Bravo och att renheten i ljudet därmed är lite bättre och,ja den inbyggda förstärkaren kanske är av bättre kvalité än den som sitter i Sub Focus, men det är bara mina spekulationer.
Jag har inte ens lyssnat på dem heller, men min Sub b1.35 som jag använder vid filmtittning är en finfin låda som presterar rikigt djup bas, men är inte dock inte tillräckligt snabb i mitt lilla rum för att matcha mina fronthögtalare.
Men Audio Pros subbor är generellt av mycket bra kvalité, och för pengarna ofta mycket prisvärda.
Men som sagt, kontakta audio pro så får du säkert svar.
Go to Top of Page

ante_b
Starting Member

32 Posts

Posted - 2003/05/24 :  17:34:58  Show Profile Send ante_b a Private Message
Tack för svaret hifirocker!

Audio Pro är mailade, ser fram mot svaret!
Go to Top of Page

ante_b
Starting Member

32 Posts

Posted - 2003/05/26 :  22:03:59  Show Profile Send ante_b a Private Message
Har fått mail från Audio Pro idag. Kan meddela att skillnaden mellan Subbarna Focus och Bravo är att focus kabinett är byggd i spånskiva medan bravons är byggd i mdf.
Ytbehandlingen på kabinettet skiljer också mellan dem.

Bravo Listpris: 7000:-
Focus Listpris: 5000:-

Inget svårt val för min del varjefall!
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/05/26 :  22:14:39  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Hade nog också kört på Focusen....
Eller testat båda och förhoppningsvis inte hört någon större skillnad.
Fattar inte varför audio pro gör en riktigt värsting woofer istället, för de som vill ha det bästa? men så klart, dom vill väl fortsätta vara lågpris vilket i och för sig är bra.
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/05/26 :  22:16:20  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
och så glömde man ett litet inte där i 3:e raden....
Go to Top of Page

ante_b
Starting Member

32 Posts

Posted - 2003/05/26 :  22:47:37  Show Profile Send ante_b a Private Message
Det betonades i mailet jag fick att INGET annat skiljer än ovanstående nämnda ting. Så förhoppningsvis hör man inte heller någon skillnad mellan dem!

Focusen kan man förresten hitta på onoff.se för 3290 kr. Svårslaget!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000