HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Erfarenheter av tubetraps...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/05/26 :  19:43:57  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Ni som har sådana eller har testat sådana!
Rekommendationer av några riktigt bra tubetraps och gärna återförsäljare i skåne och jag skulle bli glad!
Vad brukar vara det tydligaste förbättringen med just tubetraps.
Jag vet att dom dämpar reflexer, men hur har ni upplevt det i era system?
I mitt fall är det främst basen som skall dämpas.
Någon som har fått stor hjälp av tubetraps med basen?

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/05/26 :  20:41:21  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Hejsan,

PAC på forumet har "slängt ihop" (oj vad sur han blev nu...) ett par till mig. Dessa fungerar verkligt bra och gör stor skillnad. Mitt rum hade lite problem med övre basen. Ståbas och liknanade blev lite påträngande och bummligt. Med PAC's tubetraps e problemet betydligt mindre. Det får bli fler sånna.

Det är viktigt att experimentera lite med placeringen av TT'n. Det påverkar mycket. Rätt vad det är är det mitt i prick och ljudet städas upp fint.


Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

escape
Avdelning: meningslöst vetande

247 Posts

Posted - 2003/05/26 :  20:46:49  Show Profile Send escape a Private Message
Jag har 6st tuber på gång, återkommer med utvärdering senare Jag behöver dem verkligen då lyssningsrummet till akustiken mer liknar ett skyddsrum Att bo i kollektiv har sina för- och nackdelar, jag kan inte möblera som jag vill men i gengäld blir det betydligt mer pengar över till uppgraderingar

vänligen //Christoffer
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000