Precis. Den dom har på rusta säljs t.ex. på silvan för 499 (dvs 200 kr mer än vad rusta tar). Jag har nu köpt en från rusta och den känns hur bra som helst. Brovade en billig bosch också, men den kändes sladdrig. Bosch dyrare grejjor verkar dock vara riktigt bra. Men vad fan, jag ska fräsa 4 hål och försänkningar, den behöver inte hålla längre än så...
Jo det är samma maskin. Det är ju inte ovanlig med att samma produkter dyker upp på olika ställen med olika namn och ibland lite olika priser. Så är det i många brancher. Det som kan skilja är hur de är utrustade. Det är inte heller omöjligt att det kan vara olika kvalitetskrav. Ibland när en fabrik tillverkar ett antal saker så kontrolleras produkterna. De bästa åker i en låda medan de lite sämre åker i en anna. Sen säljs dessa till olika priser. De ser alltså likadana ut men har olika kvalitetskrav bakom sig. Nu behöver det inte alls vara på detta sätt när det gäller Rustas och Julas fräsar. Men det kan vara bra att veta att det kan vara så att det skiljer lite på dom.
Lite mer pengar verkar faktiskt ha lagts på Jula's version, gummi listen tex och starkare motor. Men är den värd dubla priset... nja, inte för mig iaf.