HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Problem med Amplifix?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2003/06/26 :  08:54:08  Show Profile Send Sanoj a Private Message
quote:
med så många klagomål mot förstärkaren så "luktar" det för mig som en konstruktionsmiss.


Många
Det har sålts över 1000 st...

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/06/26 :  09:01:25  Show Profile Send Timbre a Private Message


Svart på vitt hade passat bra här.
Go to Top of Page

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2003/06/26 :  09:02:55  Show Profile Send Majjen03 a Private Message
Hej Sanoj!

Hur många Denon DRA modeller tror du inte har sålts i Sverige, hur många insändare om utbrända sådana har du läst om här?
Om japanerna mfa kan göra en förstärkare för ca: 2000 kr utan att dessa "brinner" upp efter endast ett par år! Så skulle väl risken med ett så pass dyr förstärkare som Amplifixen vara obefintlig eller hur?
1000 sålda exemplar är förvisso en hel del, med mot de större drakarna på marknaden så är denna siffra att betrakta som en "piss" i havet.
Mvh
Kenth
Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2003/06/26 :  09:04:24  Show Profile Send K-man a Private Message
På min TV var jag tvungen att byta säkring efter två år.... jag har hört att fler bytt säkring i sin TV.... tänker aldrig rekomendera ngn att köpa TV! Måste var ngt fel på antennsignalen!



Men visst vill man slippa att ens utrustning tystnar!

\\K-man

Edited by - K-man on 2003/06/26 09:08:17
Go to Top of Page

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2003/06/26 :  09:09:34  Show Profile Send Majjen03 a Private Message
Hej K-man!

Nu tyckte du att du var lustig eller hur?
Har alldrig själv bytt några säkringar i min TV, vet inte heller någon på rak arm som har gjort detta.
Nu är det så att det finns massor av olika TV tillverkare också, samt att Just TV apparater är en såkallad "prispressad" produkt vilket Amplifixen inte är.
Sedan är det ju bra att din säkring skyddade din TV elller hur, synd bara att Amplifixen tydligen inte har någon säkring inbyggd.
Att byta säkring vart annat år eller så är ju mycket billigare än att köpa nya högtalare hela tiden.
Mvh
Kenth
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2003/06/26 :  09:11:20  Show Profile Send Sanoj a Private Message
quote:
Hur många Denon DRA modeller tror du inte har sålts i Sverige, hur många insändare om utbrända sådana har du läst om här?


1000 st sålda Denon sticker inte lika mycket i folks ögon....

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2003/06/26 :  09:15:17  Show Profile Send Majjen03 a Private Message
Hej Sanoj!


Ditt sista inlägg kan väl bara bemötas med ett stort,

?

Mvh
Kenth
Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2003/06/26 :  09:16:31  Show Profile Send K-man a Private Message
Majjen,

nejdå, inte lustig alls... tycker bara att man är lite väl snabb med att dömma ut ibland... utan att ställa saker i relation....

Min säkring gick inte för att det var ngt fel på TV:n..utan för att det var konstruktionsfel på säkringen...

Jag håller förövrigt med om att det låter överrepresenterat i detta fallet. Så snälla bli inte argsen på mig!

\\K-man
Go to Top of Page

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2003/06/26 :  09:23:09  Show Profile Send Majjen03 a Private Message
Hej K-man!

Varför skulle jag vara argsen på dig?
Ditt inlägg var faktiskt ganska kul.

Om det stämmer som JmLab säger att konstruktören själv ignorerade hans problem, t om utan att se förstärkaren med egna ögon, så blir man lite orolig! Amplifixen har ju lite "kult" status här i Sverige och då börde väl även servicen leva upp till ryktet.
Sedan kan ju faktiskt konstruktören vara "synsk" också precis som den berömda Saida och då kan han ju säkert också utan problem se vad det var för fel på JmLabs "burk".
Mvh
Kenth
Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2003/06/26 :  09:54:09  Show Profile Send K-man a Private Message
Hej Majjen!

Nu var du kul!

\\K-man
Go to Top of Page

JMlab
Member

595 Posts

Posted - 2003/06/26 :  09:58:04  Show Profile Send JMlab a Private Message
Att Bladelius gjorde fjärrdiagnos är tyvärr verkligheten när Hificenter öppnade Amplifixen
konstaterades att det mesta som kunde brunnit faktiskt hade gjort det.Mitt förtroende för Bladelius är totalt bortblåst.Malmö Hificenterskötte det snyggt och jag slapp ha med eländet mer att göra,det blev en Krell KAV 300 I istället som efter ngra byten idag är Audionet PreGll med
AMP2Gll monoblock.
Tilläggas skall jag endast använt Amplifixen 2 månader
Knaske finns där ngt släktskap mellan Bladelius och Saida vad vet jag!!
Go to Top of Page

markku
Vänta, jag har en mätning på det här...

934 Posts

Posted - 2003/06/26 :  10:06:12  Show Profile Send markku a Private Message
Jag hadde en telefonsamtal med servicetekniker hos Harman Consumer Finland (brann i högtalare igår), och han menade, att jag så absolut måste skicka min förstärkare (Amplifix) till teknisk checking. Troligen likström förårsakade skadan i högtalaren. Skall hålla era orienterade så småningom...

Nu är det bara att packa sakerna i originalkartonger och skicka iväg - i rädslan, att detta kan bli dyrt...

mvh
Markku
I have no special talents. I am only passionately curious. - Albert Einstein 1952
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/06/26 :  13:38:52  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Majjen 03:

Du är varken korrekt eller rolig. Hur många som kan uppfattas som "många" har du knappast ensamrätt på och liknelse med en klockradiolåter sig väl knappast göras?

Hur "prispressad" en produkt är eller inte har du - är jag helt säker på - inte en aning om....

Så tagga ned lite.

Markku:

håll oss uppdaterade, vi får hoppas att det inte blir dyrt.

Jmlab:

jag skall ringa Bladelius idag och höra om han tvärsäkert brukar uttala sig om fel i förstärkare som en Saida. Eller om det KANSKE kan vara läge för missförstånd eller någon LIIIITEN överdrift.

mvh

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2003/06/26 :  14:09:44  Show Profile Send Majjen03 a Private Message
Sladd!

Har du "käkat" taggtråd till lunch måhända!
Varför hoppar du på mig?

Kan det hänga på att du har intressen av Amplifixen?
Om låt säga 10- 15 st av en serie på 1000 st börjar brinna inom ett par månader/år, då anser jag att det är många!

Saab har haft problem med några bilar som tappat sina hjul, vad gör då tillverkarn jo kallar in alla bilar för att åtgärda detta!
Hur många det skall vara för att få kallas många,det har väl inte du heller någon ensamrätt på eller hur!

Hur prispressad en produkt kan vara vet jag nog lika bra som du!
Bara för att du är "nasare" vet du inte allt.

Jag har inte heller gjort någon liknelse med en klockradio, vad bygger du detta påstående ifrån!
Hade jag kritiserat ett märke som Proson så hade du inte alls reagerat, nu var det ju en av dina favoritprodukter, det gör ju en stor skillnad eller hur?

Det låter också som om du har problem med Saida, varför har du det köpte hon inga produkter av dig!

Usch! nu har jag tydligen kritiserat ett förbjudet märke, vilka andra märken skall man låta bli att kritisera? Tala om vilka "prylar" som endast skall berömmas på detta forum är du snäll!

Tja! Nu blir man troligen utslängd från detta forum, så alla ni andra
läs mina inlägg om Amplifixen och se om mina såkallade "övertramp" är så farliga.

Kenth
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/06/26 :  14:15:03  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

jodå, du överdriver aldrig, 10-15 inom några månader

usch så orättvis jag är.

upprepar: tagga ned, idag är det en order.

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2003/06/26 :  15:42:12  Show Profile Send CC a Private Message
Hetsigt värre blir det så fort bladeliusprodukter omtalas, måste ligga starkt om hjärtat på många...
Men det är bra att finns ett forum där man kan ventilera tankar o ideér runt omkring vårat gemensamma intresse. Tror att det är bra när frågeställningar kommer upp på ytan, synd bara att så mycket ont blod väcks...

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

Siffernisse
Member

276 Posts

Posted - 2003/06/26 :  15:54:16  Show Profile Send Siffernisse a Private Message
"En del här som har haft problem med sina Amplifix med andra ord...
Vågar man köpa en sådan maskin? "


Alla cd-fixar och Amplefixar jag varit i närheten av har det varit något fel på, eller så har de krånglat. fel har tex varit Brummande nätdel, fjärr ur funktion, olika volym på utgångarna, frispel på volymratten, ljud från bara en kanal.

men alla fel har kunnat rättas till genom att slå På/Av aparaterna några gånger. förutom den "döda" fjärren.

kan nämna att jag hört 3st olika Cd-fixar och 2 Amplifixar.

Tycker deffenetivt det är kvlitetsproblem, när produkter som tillverkats i flera år beter sig på det har viset.
Med helt nya modeller kan man ju förstå om det är "buggar".

mvh/ siffernisse





Go to Top of Page

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2003/06/26 :  17:34:22  Show Profile Send Gebex a Private Message
Min Apmlifix och CD-fix fungerade perfekt. Det var inga som helst problem med uppsättningen.

"Jag har sett två duvor och båda var döda. Det innebär att alla duvor är döda." Sa han som trodde att man kunde extrapolera slutsater av det han såg.

Edited by - Gebex on 2003/06/26 17:35:41
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/06/26 :  17:36:00  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Gebex, liknelsen haltar något...

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2003/06/26 :  17:36:47  Show Profile Send Gebex a Private Message
Den haltar knappast mer än slutsatsen.

Stavfel

Edited by - Gebex on 2003/06/26 17:37:21
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2003/06/26 :  18:13:17  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Sladd, varför är det som majjen skrev ett skäl till att du ska hota?
Precis vad var det han skrev som fick dig att reagera, och varför reagerar du? Ett forum är ett forum och inget annat.
Go to Top of Page

Niclas
Member

587 Posts

Posted - 2003/06/26 :  18:45:15  Show Profile Send Niclas a Private Message
För kännedom:
Mina fixar har aldrig krånglat under det dryga året jag haft dom.
Mvh
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/06/26 :  20:30:04  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Claes Ireland:

Jag har inte hotat någon. Jag bad honom tagga ned. Han svarade som ett tjurigt barn med en massa dumketer om ofria forum och att han nu skulle bli utslängd.....

Då säger jag åt honom att ge sig. Som en order. (eftersom detta råkar vara bl a mitt forum och denna typ av diskussioner varit uppe på tapeten förut med manande slutord om hur ohyggligt stor skada ett företag kan lida på denna typ av skitdiskussion på ett forum med nästan 3000 läsare) I detta ligger inget förringande av de incidenter som skett med de två Amplifixerna.

I sakfrågan så är det såhär såfort halva hifisveriges största hatobjekt kommer på tal:

a) den ryker/den glappar/den är fel på något sätt. Alltså någon har ett problem som är eller kan vara förknippat med Amplifixen, ställer en fråga här på forumet vilket är helt naturligt.

Då kommer b) jag hade en sån en gång och den var heeelt kass och då ringde jag och då sa han "du har gjort fel" - joooodå, det är säääääkert - och efter det kommer jag AAAAALDRIG att ta i en av hans produkter med tång och jag råkar glömma skriva att jag är kompis med konkurrenter och funkar som ombud för en affär som inte för hans produkter och så skriver jag oupphörligt positiva saker om bara de prylarna och aldrig att jag skulle kunna ha gjort fel för jag har gjort det så länge....

Så kommer c) ALLT som heter bladelius har krånglat, är trasigt, fult, glappar och det är väl OK att jag tittar in här och gör dessa inlägg ENDAST när det är lite Sladd- eller Bladelius-gnäll på gång för jag är en så trovärdig person med mina Linnleksaker och Linnkamrater

så kommer majjen 03: detta är allvarligt, 10 - 15 apparater.... (fast jag PONERADE ju bara sa retstickan från mellanstadiebänken...)

så kommer som ett urverk d) ja, jag vet ju inte allt men det är FASLIGT vad det är KÄNSLIGT med just Bladelius prylar....

Alltså. Har ni fått hjärnblödning hela bunten? Någon j-a ordning får det vara även här.

Vi har en Amplifix där säkringen går, den är inlämnad på verkstad för kontroll/reparation. Vi har två högtalare som råkat illa ut i en anläggning där det körts en Amplifix som stärkare. Hur i h-e kan ni ställa till en sån oherrans massa kackel på detta????

Byt hobby om ni tror att de som tillverkar och säljer produkter alltid försäker lura stackars er på era pengar, alltid försöker mörka med problem och aldrig skulle stå för om det förekommit felkonstruktioner eller andra missöden? Och varför just Bladelius?

Har han gjort sig känd som en fifflare?

Är Hifi Consult kända för att lura folk och andra hifibutiker på pengar eller annat?

Är jag en man som inte står för mitt ord? Brukar jag vara räddhågsen att ta en debatt? Är jag skyldig någon pengar därute, känner sig någon lurad av mig?

Läs igen och tänk på vad ni skriver. Själv funderar jag på att ta ett års semester från allt vad forum heter. Det skall fan hålla på med den här skiten.

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2003/06/26 :  21:06:02  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Jaris Amplifix ca. är 3,5 år gammal. Den har serienummer 102 om jag minns rätt. Och den fungerade felfritt dom lite över 2 åren som jag hade den i min ägo. Och jag känner en hel del folk som äger eller har ägt felfria Amplifix. Så jag tror inte att det är vanligt med fel på dom apparaterna.
Jag har också ägt 2 st Accuphase varav en brann upp 2 gånger (på 14 år). Jag skulle nog våga köpa en Accuphase igen.
Jag har också ägt 4 Mercor varav en krånglade en hel del.
Dom övriga 3 var så gott som felfria under många år.
Jag skulle inte tveka att köpa en Merca igen någon gång när det blir aktuellt att köpa en privatbil igen.

Även dom bästa prylar kan krångla.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2003/06/26 :  21:06:54  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Tja, trasslet är nog att du i samma poster blandar åsikter från dig som en vanlig människa och sen ord från dig som moderator. Det förvirrar nog lite.

Jag tycker inte att det var så jäkla illa det här. Åsikter om Amplifix och elektronik i allmänhet.

Det har varit ett jäkla gnäll på hifiklubben, då har jag inte sett dig stå upp och försvara dom. Så, det som kanske menas här är att du har lite egna intressen, typ att du känner Micke, och så och då försvarar du bladelius elektronik, men som moderator förutsätts du nog vara "opartisk" så att säga.
Eller är jag ute och cyklar?

Claes.
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.69 sekunder. Snitz Forums 2000