HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 nord ost red dawn
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2003/05/03 :  08:42:54  Show Profile Send Adagio a Private Message
Vilken kabel?!!

Jag behövde mera luftighet i min anläggning så jag provade motvillgt RED DAWN signal kabel, WOOW jag blev tvungen att köpa två par.

En mer genomskinlig icke-ljudskabel har jag aldrig stött på.
Den låter verkligen grejerna visa vad de går för.
Jag sökte efter luft och fann en en röd gryning för hur beskriver man total transparens?
Mina SonusFaberGP home har aldrig låtit så bra och de lät gudomligt innan, jag vet vad ni tänker "same story all over, det är alltid det senaste man köpt som är det bästa på jorden".
Jag är fullt medveten om att det finns bättre kablar och annan hårdvara en den jag äger, men jag vill verkligen slå ett slag för Red Dawn.

Oöverträffad lutighet, micro och makrodetaljer, nyansering speciellt i basen, ja den går verkligen djupt utan att stjäla showen.
Jag skulle kunna dra alla klyschorna men orkar inte.
Mycket lång inspelningtid dock i början är den spinkig, tråkig och rent omusikalisk.
Jag provade Red Dawn rev2 högt.kabel så nu är skatte-återbäringen intecknad.

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/05/03 :  17:59:24  Show Profile Send Timbre a Private Message



Vilka kablar blev utbytta...
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/05/03 :  18:58:11  Show Profile Send ekman a Private Message
vet vad du menar jag hade hemma red dawn signalis i veckan och har sen tidigare högtalarkabeln och jag saknar signalisen mkt mkt =(
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2003/05/04 :  18:05:48  Show Profile Send Adagio a Private Message
Jag har under ett drygt år kört med Intermezzo EM, en mycket underhållande kabel. Jag köpte mina Sonusfaber i vintras, hade tidigare Mosen med underdel och dessa behövde en fyllig kabel dvs
Intermezzon. Jag var mycket nöjd med högtalarbytet, jag hade prövat div. högtalare i 20-50 tusen kronors-klassen men först med Sonusfaber kändes allt rätt. Budgeten tillät dock endast Auditorn eller GPn när sedan GPn gick ner i pris blev den löjligt prisvärd.
Auditorn fans ej heller till avlyssning och efter att ha lyssnat till GPn några dagar kunde jag inte lyssna på musik med mosens underdel och den lilla mosen var för slank, så ett snabbt köp var avgörande.

Jag är Sonus-frälst

Jag övervägde dock transparent audio men de kostar en rejäl slant extra. Dessutom köper jag nordosts filosofi, jag var mycket skeptisk i början då man i det närmaste var indoktrinerad att skärmar(helst hundra stycken)var ett måste.
Har tidigare provat ett par signal-kablar från Transparent men var den gången inte så imponerad, men jag kör men deras digital-kabel och det fungerar utmärkt.

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/05/04 :  19:06:20  Show Profile Send Timbre a Private Message



"Jag är Sonus-frälst."

Rakt av, utan omsvep - sånt inspirerar till en sonusfaberträff...
I vilken del av vårt avlånga land bor du...
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/05/06 :  17:01:04  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
>Adagio

Även jag har haft nordost red dawn rev II signal och högtalarkablar hemma en vecka. Jag kan inte annat än hålla med dig, dom är nästan äckligt bra.

Behöver jag säga att dom stannar i min anläggning, både signal och högtalarkablar. Jag tycker dessutom att dom är prisvärda, trots att man får slanta upp en del...

Det var inte heller några problem att få min icke hifi frälsta flickvän att "godkänna" köpet, då hon själv tyckte att skillnaden var värd pengarna. Innan har jag fått höra av henne att jag varit "fanatisk" som provat dyra kablar, men efter att hon hade fått höra skillnaden när Red Dawn rev II ersätte Audioquest i min anläggning så har hon hållit käften..

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2003/05/06 :  21:17:43  Show Profile Send Adagio a Private Message
Min sambo är van, hon tycker alltid att det får vara nog. Men så hittar man något spännande och då är det kört.
Hur lägger man upp sina bilder? Jag får det inte att funka, om någon känner att dom kan förklara det för en icke allt för data-kunnig person så snälla gör det!

Timbre jag vill av säkerhetskäl inte avslöja exakt var jag bor, min email är ju mitt namn så det är ju inte så svårt att hitta min adress då (man är väl yrkes-skadad som tänker på säkerhet hela tiden) men det låter skoj med en sonusträff när tillfälle ges, jag kan ju meila dig om min position i vårt avlånga land.

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2003/05/07 :  07:52:14  Show Profile Send Neon Park a Private Message
Det där med Sonus F träff lät intressant,jag är med.Får se om det går att pussla ihop.
Mvh
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000