HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Var köpa kabel
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

loovet
Member

354 Posts

Posted - 2003/05/01 :  14:09:36  Show Profile  Visit loovet's Homepage Send loovet a Private Message
Jag har tänkt att bygga min förförstärkare i två olika lådor. Där jag har tänkt att ha nätdel och PIC (skall styra ingång och volym) i den ena lådan och förstärkardelen m m i den andra lådan.

Nu skulle jag dock behöva komma över lite lämpliga kablar för att koppla samman de två lådorna.

Har tänkt att använda mig av datakabel med kontakter DB9 och DB25. Har dock inte funnit några kortare än 1,8 m. Känns som att jag skulle vilja ha några kortare men var finns dessa att köpa alt. beställa.

Någon som har några tips?

/loovet

// det blev en aleph 1.7 //

lennartj
Member

1273 Posts

Posted - 2003/05/01 :  20:05:07  Show Profile Send lennartj a Private Message
Har du inte funderat på flatkabel?
Tillsmmans med t.ex. Elfas 43-672-49 kan du klämma kablar i vilken längd du vill, fast de har blivit hutlöst dyra.

/lennartj
"Friskt kopplat, hälften brunnet"
Go to Top of Page

loovet
Member

354 Posts

Posted - 2003/05/01 :  20:31:01  Show Profile  Visit loovet's Homepage Send loovet a Private Message
Vor nog enklare och billigare om man kunde finna en färdig kabel tym 0,5m eller kanske 0,7m.

Har funderat på det där med flatkabel, vet dock inte hur svårt det är att pressa samman dem när man inte har ett proffsverktyg. Och ett sådant vill man ju defenitivt inte springa och köpa...

/loovet

// det blev en aleph 1.7 //
Go to Top of Page

H
Member

432 Posts

Posted - 2003/05/01 :  21:56:19  Show Profile  Visit H's Homepage Send H a Private Message
Om du vill ha en flatkabel på runt halvmetern så är det väl bara att köpa sig en ide-kabel? Eller en floppa-kabel om du vill ha mindre antal ledare.


//Henrik

"Simplicity, I guess is a way of saying it. I am all for simplicity. If it's very complicated, i can't understand it."
Seymour Cray, 1975
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000