Har läst om att man kan få ett lyft genom att synka klockorna i transport och dac med en digitalkabel.Eller var det så att man använde en av klockorna? Är det så, så måste det vara "samma" klocka eller i båda delarna? Någon som testat?
Som vanligt mycket frågetecken! Är tämligen taskigt bevandrad inom tekniken,
Jag har uppfattat att man synkar drive och DAC genom att använda en klocka, vanligen DAC'ens. Vad jag vet finns det bara ett fåtal driv'ar som har ingång för extern klocka, och de passar i så fall bara ihop med vissa DAC'ar. Det verkar inte vara enkelt att modifiera en befintlig drive för extern klockning för jag har varken stött på byggbeskrivningar eller tweakare som erbjuder denna modifiering. Hoppas att någon kan visa att jag har fel!
Har för mig att det jag läste var ett Bladilius tips. En digital kabel skötte synkningen hål fick tas upp och kontakter fick sättas dit. Har funderat lite, måste inte klockorna eller dac och transport vara lika? Eller ha samma värde för det skall fungera. Det är väl olika hertz tal på olika fabrikat.
Jag har min TacT RCS 2.2 på modifiering på Harmony Design. Jag frågade då Stridbeck om han tyckte det var bra med clock-link (till en CDfix) Om jag förstod rätt, så tycker han att clock-link visserligen borde fungera bra för att eliminera jitterproblem, men med bra digital in-/utgångar har man inget behov av det.