HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Var köpa trä?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

PenPusher
Member

51 Posts

Posted - 2003/05/01 :  01:12:03  Show Profile Send PenPusher a Private Message
Tänkte bygga ett chassi i trä men jag undrar var man bästa kan hitta billigt trä (gärna i Stockholm). Jag tänkte köpa någon billig massa/trä (typ spån) i model tunn och sedan lamminera med t.ex. ek. Som sagt, var kan jag hitta detta billigt?

Eller bör jag göra på något annat sätt?

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2003/05/01 :  09:32:25  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

kolla hos woody och bauhaus, be dem lämna offert om du skall
bygga i mastodontstorlekar - högtalare över 100 kilo etc.

då krävs en del TRÄ

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

n/a
deleted

1491 Posts

Posted - 2003/05/01 :  14:54:35  Show Profile Send n/a a Private Message
Pondus Snickeri har fint material. Behöver du bara trä till ett chassi borde du kunna ta lite spillbitar.
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/05/01 :  23:29:34  Show Profile Send divander a Private Message
Skall det vara fanér eller lite grävre virke? Faner kan du hitta på Skandinaviska träimporten (Fanérbolaget) i Hägersten. Lite billigare än Pondus (de har pondus som kund) och lite mer att välja på. Ekplankor köpte jag för ett par veckor sedan hos AKB i Länna. De tog hälften av vad Bauhaus tog för samma planlor.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

PenPusher
Member

51 Posts

Posted - 2003/05/02 :  10:13:01  Show Profile Send PenPusher a Private Message
Vad kostade ek ungefär och i vilka mått fanns det?
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/05/03 :  21:11:39  Show Profile Send divander a Private Message
Det fanns i lite olika mått. Det jag köpte var 15x120mm (har jag för mig). 65kr/m kostade det men man är tvungen att köpa en hel planka. Dessa är ungefär 4m långa. I vissa storlekar fanns det lite kortare plankor.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

n/a
deleted

1846 Posts

Posted - 2003/05/03 :  21:14:12  Show Profile Send n/a a Private Message
Kan du tänka dig att åka lite längre så har "Bröderna Holm" i Sala ett bra sortiment.

”Mycket av världens elände är resultatet av i demokratisk ordning fattade beslut.”

- Olof Palme
Go to Top of Page

n/a
deleted

1491 Posts

Posted - 2003/05/04 :  17:51:46  Show Profile Send n/a a Private Message
Jag kan också rekommendera Bröderna Holm, fint sortiment och trevliga. Säljer även på postorder.
Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2003/05/04 :  18:17:44  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message
Dahlberg och Chrille,

Håller med ... Bröderna Holm har en hel del fint trä. Dessutom är de trevliga att ha att göra med


Driver företagen NEriks Audio och NEriks Air
Auktoriserad återförsäljare av Moog

Go to Top of Page

n/a
deleted

1846 Posts

Posted - 2003/05/04 :  20:00:52  Show Profile Send n/a a Private Message
Hos bröderna kan du dessutom välja mellan Amerikansk ek som är mörkare eller den Europeiska som då alltså är ljusare.
Om inte annat så kan det vara en god ide att slå dom en signal och kolla vilka dom levererar till i Stockholm, bara för att få några förslag. Det har varit en del trådar om att laminera ihop solidträ med board som du kanske skulle läsa. Prova att söka på stavlimmat eller något sånt, inkludera även arkivet i sökningen.

”Mycket av världens elände är resultatet av i demokratisk ordning fattade beslut.”

- Olof Palme
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000