HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Shakti kostar ju för sören multum!!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2003/04/28 :  17:14:05  Show Profile Send molsson a Private Message
Såg på köp/sälj att en shakti sten kostar, ny, 2800!! Va faen? Vad kostar dom andra produkterna i serien beltbeltbelt som man kunde sätta på kablaget tex? beltbeltbelt

För att inte tala om de spacade träställningarna (eller vad det var för material)beltbeltbelt

/Marcusoft (beltbeltbelt)

No hay banda!!

Mattias S
Member

461 Posts

Posted - 2003/04/28 :  17:37:38  Show Profile Send Mattias S a Private Message
Eh ?

Anläggning: imac 27" - Audirvana Plus - Supra usb cable - Resonessence Labs Concero HP DSD hörlursförstärkare / dac - B&W P7 Wireless
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2003/04/28 :  17:56:14  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Kan köpa min avmagnitiserade stenar (från berggrunden) för 500kr bara!
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/04/28 :  18:17:05  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Och vad har ni kära gossar för erfarenhet av Shakti???? Det finns ett ordspråk som kanske passar in. "Man skall inte döma katten efter håren"

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/04/28 :  18:24:41  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Hejsan,

Jag hörde en tekniskt kunnig person påstå att man kan göra mycket bra projektorer för 3000kr, ut till kund.

Jag undrar varför hela friden inte karln la upp egen tillverkning och började sälja för låt säga 5000 kr och konkurrera med alla värstingar för 50'000+.

Shakti kostar en slant.
Ett par gymnastiktskor kostar rätt mkt, från 199 kr till, ja jag såg senast idag, 1995 (jo, per par). Dom jag har kostar 1000kr, och är värda priset. Dom har jag testat, sprungit med, och faktiskt tagit lite tider på mina varv runt Karlskrona.
Man kan säga att jag har testat själv.

E ni med?

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2003/04/28 :  18:33:17  Show Profile Send mace a Private Message
Gympadojja, tilverkningskostad $5US

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2003/04/28 :  18:50:51  Show Profile Send molsson a Private Message
http://www.optilight.nu/

No hay banda!!
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/04/28 :  18:55:52  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Andra likvärdiga projektorer på marknaden kostar idag mellan 12000 - 30000 kronor.

Och:
Vi är medvetna om att OptiLight inte är ljusstarkast eller har den bästa upplösningen, men med det faktum att den kostar en fjärdedel av konkurrenternas är vi övertygade om att OptiLight kommer att finna sin marknad.

Enough said.

Men jag kan ju vinkla tillbaka till topicen genom att fråga - Vad är frågan/diskussionsämnet?

Priser? Jorma!!! Hallå!!! Nån är köpintresserad!!! Nån vill veta PRISERNA på Shakti!!!

Vänligen
// Pär Engelholm

Edited by - epkpeng on 2003/04/28 18:57:08
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2003/04/28 :  19:08:37  Show Profile Send molsson a Private Message
"E ni med?" Nä.

No hay banda!!
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/04/28 :  19:15:53  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Molsson,

Lite fånigt av mig. Sorry.
Jorma kommer nog och ger dig svar på dina frågor kring priserna på dom produkter du skrev om i första inlägget.

Vänligen
// Pär Engelholm
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2003/04/28 :  19:25:25  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Jag säljer inte Shakti numera, men USApriserna på Shakti Onlines (dom som man kan sätta på kablage tex) är 99 US$ per par.
Och Shakti Hallographerna (dom spacade träställningarna) kostar 995 US$.
Det tillkommer frakt, tull (4,1%) och moms.
Och vad är det som gör att dom kostar såpass tror du molsson?

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2003/04/28 :  19:31:30  Show Profile Send molsson a Private Message
Helt ärligt? Placebo. Sorry, men jag är inte troende. Onyanserat, japp.

No hay banda!!
Go to Top of Page

Dimitri
Member

1050 Posts

Posted - 2003/04/28 :  19:34:37  Show Profile Send Dimitri a Private Message
StefanB: Du skriver:"Och vad har ni kära gossar för erfarenhet av Shakti???? Det finns ett ordspråk som kanske passar in. "Man skall inte döma katten efter håren""

Någon, minns inte längre vem (Sladd eller Timbre?) svarade att shakti kan värderas först efter att allt annt i systemet är optimerat. Känns ungefär som "köp shakti när du redan har allt". Tur att jag har långt till det här med att ha allt optimerat. Hoppas det aldrig inträffar.
Dimitri
Go to Top of Page

marens
Member

3368 Posts

Posted - 2003/04/28 :  19:38:40  Show Profile Send marens a Private Message
shakti kan väl liknas lite vid ett tillbehör till gymnastikskor ex, ekpengs.

shockti: Ett hälinlägg som dels minskar dämpningen av energiutvecklingen mot marken med 10% för ökad effektivitet i löpningen samt ger 15% mindre risk för utslitna leder i knäna*. Passar och ger en dramatisk förbättring i alla kvalitetsskor.

tillfälligt erbjudande om du svarar igår, endast 890kr/par

*enl. utförliga medicinska studier utförda av en leg. läkare tillika grundare av shockti.

Skulle ni köpa dem eller prova ut ett par nya skor i stället?
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/04/28 :  19:41:32  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Prisfrågan har besvarats.

Nu skall jag gå å motionssimma, utan ilägg i skorna, men tar emot kritik via PM.

Och där sätter vi punkt.

Edit: la till text.

Vänligen
// Pär Engelholm

Edited by - epkpeng on 2003/04/28 19:44:57
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000