HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Vilka har ni sett live?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

hanis
Member

163 Posts

Posted - 2003/05/10 :  12:14:18  Show Profile Send hanis a Private Message
Ett litet urval av alla konserter som jag har varit på:

Bryan Adams, Stockholms Stadion, minförsta konsert.

Rebecka Törnqvist, Vattenfestivalen, det regnade ooch var utomhus, men fan vad det var bra.

Air, Cirkus, underbar konsert.

Soundtracks of our lives
The Perishers
Eek-a-Mouse
Nicolai Dunger
Björk
U2

listan kan göras mycket längra men man ska orka att skriva också!
Go to Top of Page

Tux
Klubbmästare: Audiogruppen Väst

490 Posts

Posted - 2003/05/12 :  19:19:40  Show Profile  Visit Tux's Homepage Send Tux a Private Message
Jag får också ta och vara med på denna topicen.

Guns n Roses Stockholm stadion -93
Peter Lemarc Trollhättan -93
Ulf Lundell 94-95 tror jag
Trio Funk (mycket bra funktrio)2002-2003 ett par tillfällen. Mycket bra band med Paulo Mendonca i spetsen
Eagles Sjöhistoriska -9?
Joe Cocker Scandinavium ca -95
Toto, ett flertal tillfällen och platser, alltid lika bra!
Metallica Scandinavium -96?
Black Ingvars Kungshamn -95?
Sissel Kyrkjebö Trollhättan -93
Dia Psalma m fl på westgothafestivalen, Trollhättan -95 -96
The Pushkins Halmstad -00/01
Sheryl Crow Scandinavium ca -95
Countig Crows ,Circus -01
Dream Theater Malmö -99?
Project-X Halmstad -01
Springsteen Stadion -99?
*Edit*
Mobile Homes Halmstad -01?

Sen har jag troligen glömt en massa band som borde nämnas, men det är i alla fall en skaplig radda. Vissa årtal är lite vagt hämtade ur minnet, det börjat ju bli en massa år sen på en del av dem nu...


Nu i sommar blir det Springsteen på ullevi och Sator på Liseberg.
Sen får vi se om det blir nåt mer skojsigt.

Musik skall upplevas live!

/P

Klubbmästare för Audiogrupp Väst
Redaktör för Carlsson Illuminati på faktiskt.io
Carlsson Illuminati - ett hegemoniskt och subkulturellt omnipotent socialt nätverk i mängden...

Officiell innehavare av "Snigeltråd-priset"!

Edited by - Tux on 2003/05/12 19:22:28
Go to Top of Page

larson
Starting Member

25 Posts

Posted - 2003/05/13 :  09:50:02  Show Profile Send larson a Private Message
Hej Nicke,

Ok det kanske var lite hårt. Jag tycker att det inte var minsta överranskande, det var mkt förutsägbart. Det jag tyckte var positivt var att det var bra musiker, vilket ger en musikaliskt kvalitet. Jag tyckte det var märkligt att bästa gitarrsekvenserna var när mr Browne spelade klaviatur, dvs vid de tillfällen det var endast 2 gitarrister. Emellanåt var de 4 som lirade gura.

Jag tyckte dessutom att det var inget tryck i ljudet, speciellt lite väl lam bas, kändes inte direkt i maggropen. Det bidrog väl kanske lite till intrycket. Bäst var de låtar som inte lät typiskt Jackson Browne och de partier som var akustiska (nästan).

Det jag egentligen är emot är dessa jättekonserter med gamla rävar, ex.vis U2, Springsteen som kostar en bra slant och de är inte ett dugg överraskande, desto roligare att exempelvis se ett okänt förband som ger en riktig aha-upplevelse. Eller en stor upplevelse med en annan musikstil än det man brukar lyssna på.
Jag såg på Tv i helgen, det var jazz på Nalen. Hellborg på bas, en gitarrist i Che Guevarabasker och solglasögon samt 3 indiska bröder, det tyckte jag (och t.om med min fru) att det var en typisk bra aha-upplevelse.

Precis samma sak var det när vi såg Marley första gången, ingen av mina kompisar visste vem det var, "det är väl någon som spelar på oljefat, tror att det är han som skrivit Clapton-låten I shot the sheriff". Dessutom var det lite folk där, men SÅ positivt överraskad man blev, hade inte hört reggae förut.

larson
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/05/13 :  18:46:08  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Ska försöka med några jag minns extra mycket.

Radiohead, köpenhamn 2001, torsdagsspelningen, dom gjorde två. Bra ljud och väldigt bra konsert.
Slipknot, köpenhamn 2ggr, galningarna röjer grymmare än det flesta på scen. Basen var enorm 2:a gången jag såg dem, hela KB-hallen vibrerade. Ljudet var väll annars aningen för högt.Men jag hade öronproppar så jag överlevde!

Oasis, hultsfred 2000, fick usla recensioner, men det var underbart att höra alla dom fantastiska låtarna trots Liams förkylda röst som inte lät sådär jättebra, synd att Noel inte var med. Det är ju som att se bandet utan att mästaren är med!

Hellacopters, tivoli hbg, suveränt liveband.
The sounds, usel musik, men det var ändå kul att se dem live, jag jan förstå att dom säljer.
Foo fighters, köpenhamn, riktigt bra konsert. Dave Grohl är en stjärna medans dom andra i bandet framstår som töntar.
Metallica, roskilde 99, asgrymmt, men som vanligt lite för långt, 3 timmar orkar man knappt med.
Marilyn Manson, roskilde 99 och köpenhamn 2002. Roskilde var bäst, köpenhamnskonserten hade rättså uselt ljud tyckte jag.

Kent, sett några gånger, senast kalas 2002, men ljudet var kass då. Den nya skivan har några superlåtar men också några katastrof dåliga låtar. Tillbaks till vemodet....
Dom var däremot riktigt bra på hagnesta hills turnén.

Lag wagon, lund 97 tror jag, då var man rättså ung och en riktigt punkrock fantast.
snuskigt bra konsert och trummisen var supertight.

mf. mf. mf
Go to Top of Page

Piggen
Member

676 Posts

Posted - 2003/05/15 :  19:39:26  Show Profile Send Piggen a Private Message
Sophie Zelmani på Diesel i Halmstad Otroligt bra. Lars Halapi lirade schyst på gura också hehe
Rhapsody in rock i Båstad en sommar går inte heller av för hackor. Viket ös...
Roxette i Gbg sommaren 2002 var väl kanske ingen höjdare...

Indiana Jones är bara en blek kopia av Bröderna Dahl!
Go to Top of Page

tompa
Member

328 Posts

Posted - 2003/05/16 :  23:40:50  Show Profile Send tompa a Private Message
Charlie Mingus, Dizzy Gillespie, Count Basie, Ella Fitzgerald, Gerry Mulligan, Stan Getz, Zoot Sims, Booker Ervín, Roland Kirk, Art Farmer, Lasse Gullin, Ben Webster (fick spela på hans tenorsax!), John Scofield, Monica Zetterlund, Rolf Ericson, Bengt Hallberg, Arne Domnérus, Gunnar Siljabloo Nilsson, Scott Hamilton, Yank Lawson, Bob Haggart, Maxine Sullivan, Frank Foster, Nat Adderly, Nannie Porres, Cecil Payne, Conte Candoli ....

tompa
Go to Top of Page

alpinist
RödaTråden-vinnare

963 Posts

Posted - 2003/05/21 :  20:31:02  Show Profile Send alpinist a Private Message
Tre viktigaste på senare tid:

Heather Nova KB 1998 . Världens bästa röst! Fantastisk
konsert, inklusive cello på scenen.

Heather Nova Fryshuset 2001. Hon igen... :-) Rockigare
konsert denna gång, men lika bra som -98.

Maria McKee KB 2003. Världens näst bästa röst. Passion
och intensitet så att hon nästan tappade luften... Stod 2m ifrån...

Tremolo junkie!
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000