HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 kort rescension av diamondback
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/04/21 :  18:17:20  Show Profile Send ekman a Private Message
jag bytte nyligen ut min JPC som jag hade till cdspelaren till Shunyatas billigate modell av "pacesettercable" som heter Diamondback och går på ungefär 2100kr för 1,8m

jag hade lite kontakt med Shunyata och enligt dom så ska denna kabel funka bäst av allt i deras sortiment just till cdspelare och försteg medans man bör välja en av dom dyrare kablarna till slutsteget pga tjockare ledare, diamondback är på 2,5mm2 och dom andra på 3,3mm2

lyssningsintryck: tja jämfört med Jpc så är Diamondacken lite lugnare och mer sammanhållen i klangen den är även ganska bra mkt mer detaljerad framförallt i basen där JPC är lite brutalare och går lite djupare och låter framförallt mäktigare medans diamondback inte går lika djupt men det är mycket lättare att urskilja vad som händer

prisvärd? hmm tja den är i min anläggining markant bättre än jpc fast den kostar ju å andra sidan mer än det dubbla också så det beror ju helt på vilken nivå man vill lägga sig

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2003/04/21 :  21:12:47  Show Profile Send arcam a Private Message
Kul att höra att du blev nöjd med din
nya kabel och...välkommen tillbaka

Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/04/21 :  21:18:23  Show Profile Send ekman a Private Message
tack så mycket =) jag kollade upp mylene förresten och hon var ju inte helt illa faktiskt
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/04/21 :  21:28:24  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Se där ja!

Kul!

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2003/04/21 :  21:30:21  Show Profile Send arcam a Private Message
Hej Ekman kul att du hade kollat upp Mylene Farmer

kind regards Arcam
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000