HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Mirage...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Cliff Barnes
Member

72 Posts

Posted - 2003/04/13 :  22:51:19  Show Profile Send Cliff Barnes a Private Message
..Omnisat.

Vill först bara påpeka att det här bara är mitt personliga intryck av dessa högtalare och eftersom smaken är som baken tycker andra säkert annorlunda.....

Tänkte att det kanske kan vara någon som behöver lite synpunkter på dessa satteliter. Har spenderat helgen till att lyssna på dessa. I ett svårt rum dessutom. Är själv ingen expert men måste säga att de var väldigt trevliga för att vara satteliter. Mycket fin diskant och trevligt mellanregister. Dock hade vi problem med subwoofern som vi flyttade runt i oändlighet. Tyckte att den var väldigt "brummig". Vi behövde dra på rätt rejält med basvolymen för att den skulle komma igång (vilket antaligen har mycket med rummet att göra iofs) men när den väl började höras var det mest ett brummande. Ingen kontur och stadga för fem öre. Rätt kass faktiskt med tanke på priset, runt 6000. För att komma underfund med om det verkligen var rummet som var så svårt kopplade vi in en rätt bra NHT subba (vet ej modell) med externt bas-slutsteg i dess ställe. Efter en kort tids lyssnande konstaterade vi att Mirage basen verkligen inte va bra då det lät alldeles ypperligt med NHT basen.

Med en fast och trevlig bas blev vi genast mycket mer positiva till dessa små, men underliga, högtalare. Så otrolig upplösning som jag läst en del tester påstå att de har vet jag inte, men helt klart godkänd. Garanterat den bästa sattelit/lifestyle högtalaren jag hört hittils. Satt ganska länge och växlade fram och tillbaks mellan ett par Bose-satteliter och Miragerna och konstaterade att det var rejält med skillnad på precis allt. Väldigt naturlig och behaglig klang i Miragerna. Dock tycker jag inte att de var så okänsliga för placering som reklamen och säljarna påstår.

Så till dig som har dåligt med plats och/eller vill ha högtalare av den här typen kan jag varmt rekommendera dessa. Som tur är går det att köpa högtalarna styckvis då jag starkt rekommenderar att man köper en annan subba. Tror säkert att man kan hitta en som är både billigare och bra mycket bättre än den som hör till.


Im not a loser

bengt_peter
Starting Member

48 Posts

Posted - 2003/04/16 :  15:45:46  Show Profile Send bengt_peter a Private Message
Jag tackar för dina omdömen eftersom jag funderat på OmnniSat. Tyvärr har jag inte haft möjligheten att lyssna på satellitsystemet utan endast på den lilla golvaren Omni-250 (heter den så). En mycket trevlig högtalare! Får väl kanske omvärdera och satsa på golvmodellen i stället.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000