HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 aig system tweaks (imagers)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2003/04/20 :  21:12:28  Show Profile Send celef a Private Message
dessa har nog varit på tapeten förr men är det nån som har koll om de verkligen hjälper, dimensionen säger mig att den är nästan verkningslös (g:a dunlavy använde liknande men i filt och i betydligt grövre dimensioner) dessutom är de tillverkade i neoprene, å det är väl gummi??




sound pollution

n/a
deleted

1846 Posts

Posted - 2003/04/21 :  00:28:18  Show Profile Send n/a a Private Message
Kan väl igentligen inte bidra med något annat än diffraktion. Själv använde jag en ganska tät filtermatta (det blåa)i mina sista



lådhögtalare och det gav en del positiva resultat. Det lät bättre men jag hade inga möjligheter att utföra några mätningar på det. HF publicerade en artickel för länge sen angående diffraktionsbekämpning med hjälp av (jag tror det var) mineralull.

”Mycket av världens elände är resultatet av i demokratisk ordning fattade beslut.”

- Olof Palme
Go to Top of Page

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2003/04/21 :  14:50:39  Show Profile Send celef a Private Message
du har frångått lådprincipen helt för dipoler? senare carlsson-högtalare använder väl oxå mineralull för delvis bekämpa diffraktion, tror jag! bäst och kanske enklast är iaf att snedskära lådkanterna 45 grader, men svårt att tweaka med, men en fet o *gles* filtstrut kanske skulle funka iaf!?

sound pollution
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000