HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Cambridge på HiFi Klubben
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

€riC
Member

266 Posts

Posted - 2003/04/19 :  16:47:30  Show Profile Send €riC a Private Message
Jag fick ett nyhetsbrev från hifi klubben där de bla informerade om att de skulle börja saluföra Cambridge audio. Om jag förstod det hela rätt så kommer Cambridge hädanefter bara att finnas på hifi klubben. Tråkigt kan man ju tycka, då blir det ju dålig konkurans och priserna stiger väll på annars just så prisvärda cambridge? Men nej, hifi klubben är ett märkligt företag som (tydligen!) aldrig upphör att förvåna, de sänker (?!) priserna och det gör de rejält! Några exempel som gavs var förstärkaren A300 som nu kommer att kosta 1800kr, tidigare ca 2500kr och redan då ytterst prisvärd, Cd-spelaren D500 kommer att kosta 2500kr, tidigare ca 4000kr, också den prisvärd redan innan! Förförstärkaren C500 kommar att kosta 1800kr och kostade tidigare 2700kr. Tänk! En riktig HiFi förstärkare för 1800pix!
Detta borde innebära att Cambrige nu med råge blir budgetkungen innom hifi!
Tack HiFi Klubben! Jag började tvivla på om hifi klubben skulle finnas kvar på sin vanliga plats i mitt hjärta så länge till (vart tog Marantz vägen?). Nu vet jag säkert att hifi klubben är ett beundransvärt företag som drivs av sanna entusiaster. De skänker hifi till folket! Inga profithungriga kapitalister där inte!

bibi50
Member

663 Posts

Posted - 2003/04/19 :  16:54:39  Show Profile Send bibi50 a Private Message
Som reklam, nästan ! Skämt åsido- visst är de värda en eloge !
Upprepar frågan: vart har Marantz tagit vägen ???
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/04/19 :  16:55:06  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Kul att dom hade en sådan sida att visa också....!!!
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2003/04/19 :  16:57:17  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Tänk, grejer som redan innan var prisvärda blir nu rena kapet! Tror jag ska köpa in en reservanläggning av Cambridge grejer.

*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

€riC
Member

266 Posts

Posted - 2003/04/19 :  17:16:12  Show Profile Send €riC a Private Message
bibi50, reklam tja jag kanske vart lite väl entusiastisk, men det är svårt att låta bli!
Vore som sagt kul att få veta varför marantz inte finns kvar?
Pjotre, då är det tydligen inte bara jag som haft en konstig känsla av att hifi klubben har blivit lite "stora" och "breda" på senaste tiden?
mangew, visst blir man sugen på att handla bara för att det är så fruktansvärt billigt?
Go to Top of Page

DasIch
Starting Member

36 Posts

Posted - 2003/04/19 :  17:35:41  Show Profile Send DasIch a Private Message
"De skänker hifi till folket! Inga profithungriga kapitalister där inte!"

Nja, deras plan är nog inte att bedriva "välgörenhet". Snarare är det nog så att Hi-Fi Klubben fått ett bra avtal med Cambridge som gör en satsning för att pressa priserna mer på sina produkter, och Hi-Fi Klubben försöker hålla så låga priser som möjligt för att bli extra konkurrenskraftiga. Nog fan är de profithungriga alltid, och det tycker jag vi skall tacka dem för.

Objektivist

Edited by - DasIch on 2003/04/19 17:36:05
Go to Top of Page

Sebbe
Starting Member

32 Posts

Posted - 2003/04/19 :  17:42:37  Show Profile Send Sebbe a Private Message
Denon ansåg att Marantz var deras största konkurent och såg då helt enkelt till att hifiklubben fick välja mellan antingen Denon eller Marantz. I och med att dom sålde mer av Denon så blev det så att Marantz fick gå. Synd tycker jag som gillar Marantz grejer.
Go to Top of Page

€riC
Member

266 Posts

Posted - 2003/04/19 :  17:54:28  Show Profile Send €riC a Private Message
sebbe, tack för att du kastade ljus över marantz mystiska försvinnande från hifiklubben. synd var ordet! Men de går ju att få tag på på annat håll.
Go to Top of Page

akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts

Posted - 2003/04/19 :  17:55:24  Show Profile  Visit akktustakki's Homepage Send akktustakki a Private Message
Tuff att sälja sina begagnade cambridgeprylar från och med nu.

Får nästan lust att köpa för att det är billigt, och deras CD-spelare i 500 serien är riktigt bra. Tyckte den var billig innan, men nu är det snudd på rån.

Budget på hög nivå, enligt mig.

www.musikhemma.se

nu schlappnaru av... DIY. Monacor
Go to Top of Page

Melker
Member

448 Posts

Posted - 2003/04/19 :  18:10:34  Show Profile Send Melker a Private Message
Hmmm... Denon och Marantz är ju två delar av D&M Holdings Inc. de är systerföretag. Samgåendet skedde dock efter att septon tog över Marantz agenturen. Hittade föressten följande info på Marantz site:

TOKYO ? March 11, 2003?D&M Holdings Inc. (TSE II: 6735), parent company of Denon, Ltd. and Marantz Japan, Inc., announced today that it has agreed to acquire McIntosh Laboratory, Inc., a world leader in home entertainment systems, from Clarion Corporation of America, a subsidiary of Clarion Co. Ltd., a leading manufacturer of car audio and electronics. Financial terms of the acquisition were not disclosed

nu behöver inte alla McIntosh fans bli oroliga för längre ner på sidan står följande:

The McIntosh brand, along with its sales and marketing operations, will be maintained as a stand-alone operation, following the same strategy employed by D&M Holdings with Denon and Marantz.

Melker

Halmstad
Go to Top of Page

€riC
Member

266 Posts

Posted - 2003/04/19 :  18:19:54  Show Profile Send €riC a Private Message
DasIch, jag kan som sagt hålla med om att jag kanske var lite väl entusiastisk, sen var det också så att jag skrev i en bitvis medvetet överdriven ton för att visa min entusiasm. När jag skrev att de "skänker hifi till folket" så menade jag det så klar inte ordagrannt utan att de gör hifi tillgänglig för människor som annars inte hadde haft råd/lust/intresse att skaffa sig den. Du har förmodligen rätt i att de har ett bra avtal med cambridge. Men att de håller så låga priser tycker jag ändå är bra stil, helt enkelt. Om jag har förstått det rätt så skulle de bli de enda i sverige som säljer cambridge och kan därför knappast sätta det låga priset enbart med tanke på konkurens, eftersom de inte skull få särskilt mycket sådan.

Så tror jag att det är om det stämmer så är de definitivt värda en eloge.
Jag tror att jag har förklarat hur jag menar lite klarare nu även om jag har stavat som en kratta, men det är alltid kul att höra vad andra tror.
Go to Top of Page

n/a
deleted

776 Posts

Posted - 2003/04/19 :  18:26:58  Show Profile Send n/a a Private Message
Hifi-klubben har köpt in ett stort restparti. Nya cambridgeprodukter kommer om några månader.

//Jonas

Insyltad i branschen via Ljudmakarn
Go to Top of Page

Erik Johansson
70-tals OA!!!!!

873 Posts

Posted - 2003/04/19 :  18:38:59  Show Profile Send Erik Johansson a Private Message
Ska bli kul att se om dom tar in D300 spelaren. Den skulle ju då säkerligen bli så billig att man borde köpa en bara för att modda den.

/Erik
Go to Top of Page

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2003/04/19 :  19:48:02  Show Profile Send Jadde a Private Message
D300 finns, kostar 1800kr
Go to Top of Page

Kevin Mitnick
Member

570 Posts

Posted - 2003/04/19 :  19:52:39  Show Profile Send Kevin Mitnick a Private Message
Det stämmer bra det X-ray sade. De säljer ut ett resparti av Cambridge prylar. Det ska bli intressant att se vad de tar för tex nya 600:a modellen(Cd-spelare). Hoppas att de fortsätter med låga priser, och inte höjer kraftigt så fort de har sålt av restpartiet....

Edited by - Kevin Mitnick on 2003/04/19 19:53:18
Go to Top of Page

optimus
Member

398 Posts

Posted - 2003/04/19 :  20:11:15  Show Profile Send optimus a Private Message
Hur vet ni att de säljer ut restparti?

Och vet ni om/var man kan hitta info om de nya produkterna?
Go to Top of Page

Sebbe
Starting Member

32 Posts

Posted - 2003/04/19 :  20:16:30  Show Profile Send Sebbe a Private Message
Hej igen!

Jag tror inte att dom kommer höja priserna, i alla fall inte speciellt mycket. Meningen med att dom tar in Cambrige är att det ska finnas en prisnivå under Nad.

/mvh Sebbe
Go to Top of Page

Sudden
Member

475 Posts

Posted - 2003/04/19 :  20:45:56  Show Profile Send Sudden a Private Message
Någon som vet om dom säljer några billiga A500??
Tackar på förhand / Sudden
Go to Top of Page

optimus
Member

398 Posts

Posted - 2003/04/19 :  20:51:16  Show Profile Send optimus a Private Message
A300 - 1798:-
A500 - 2498:-

D300SE - 1998:-
D500SE - 2498:-

C500 - 1798:-
P500 - 1798:-

T500 - 2398:-

Så ser priserna ut just nu!
Go to Top of Page

Obizzz
Member

76 Posts

Posted - 2003/04/19 :  21:46:41  Show Profile Send Obizzz a Private Message
lite typiskt att man precis köpt en D500SE för 3950 :P
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/04/19 :  21:59:50  Show Profile Send Aton a Private Message
Hifi-klubben har sista åren aldrig känts billiga i mina ögon, snarare tvärtom. Undrar verkligen om det finns någon långsiktighet i den här Cambridge-kampanjen. Verkar också väldigt märkligt att de skulle få ensamrätt på Cambridge i Sverige. Den har ju sålts både här och där. Hifi-klubben täcker väl inte ens Sverige med sina butiker?
Go to Top of Page

€riC
Member

266 Posts

Posted - 2003/04/19 :  22:11:03  Show Profile Send €riC a Private Message
Hmm... Så här stod det i nyhetsbrevet.

"Vi är stolta att kunna presentera Cambridge Audio #150; det första av våra två nya agenturer. Denna engelska tillverkare av prisvärd kvalitetselektronik har tidigare varit tillgänglig genom andra importörer/handlare, men från och med april finns deras sortiment bara på Hi-Fi Klubben #150; och med kraftigt reducerade priser."

Go to Top of Page

n/a
deleted

776 Posts

Posted - 2003/04/19 :  22:12:18  Show Profile Send n/a a Private Message
För att hela 300/500 serien är utgående. 600 serien presenterades som ersättare på CES2003.

//Jonas

Insyltad i branschen via Ljudmakarn
Go to Top of Page

€riC
Member

266 Posts

Posted - 2003/04/19 :  22:18:37  Show Profile Send €riC a Private Message
Vad jag ville åt var den här biten.

"men från och med april finns deras sortiment bara på Hi-Fi Klubben"

ps: #150; ska inte va där.
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/04/19 :  22:19:08  Show Profile Send Aton a Private Message
Det var värst. Vad skall då Radiolagret i Gbg sälja? Jag har fått uppfattningen att de säljer Cambridge till typ varannan kund.
Go to Top of Page

€riC
Member

266 Posts

Posted - 2003/04/19 :  22:24:50  Show Profile Send €riC a Private Message
Så varken 300 eller 500 serien kommer att finnas särskilt länge till
då gäller det att passa på! ...men det beror ju på hur mycket 600 serien kommer att kosta, det kanske lönar sig att vänta? Nån som vet/tror/gissar? Eller kanske nån vet när den kommer?
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000