HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Färdig Gainclone(inverterad)...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2003/05/05 :  01:25:15  Show Profile Send Hepcat a Private Message
skulle tro att det blir lite klent med en trafo på 400va till fyra steg men det beror ju även på hur tungdrivna högtalarna är och är det för biamp du skall ha det till så förlorar du en hel del på att ha det till samma trafo.

www.selleri.de
Go to Top of Page

DanneS
Member

148 Posts

Posted - 2003/05/05 :  08:20:26  Show Profile Send DanneS a Private Message
OK, tack. Då kanske det får bli en tvåkanalare. Ja biamp-möjlighet var en tanke men viktigast är nog att få bygga lite elektronik.

/Daniel
Go to Top of Page

Petter
Member

129 Posts

Posted - 2003/05/05 :  21:57:00  Show Profile  Visit Petter's Homepage Send Petter a Private Message
Jag har en som trafo 2x24v som jag tror ligger på 150-200VA i min Gainclon, men jag är inte säker då det inte står angivet på den, men den duger iaf bra till mig....
Kolla annars på RS-components, de har billigare trafos, då kanske du kan köpa en större för samma pengar som på elfa...

/Petter Lind

"Friskt lödat, hälften brunnet."
Go to Top of Page

iffe
Member

352 Posts

Posted - 2003/05/05 :  22:20:21  Show Profile Send iffe a Private Message
Ta förresten en titt på http://members.ozemail.com.au/~lisaras/
Verkar vara en intressant "gainclone", funderar starkt på att bygga icke-rörversionen av den eftersom jag inte riktigt förstår mig på strömförsörjningen till rörversionen. Joe Rasmussen tycker jag verkar vara en seriös herre som kan sin sak.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000