HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Gafflar till Supra Rondo 4x 2,5?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

margell
Member

97 Posts

Posted - 2003/04/09 :  20:01:26  Show Profile Send margell a Private Message
Hej Alla

Har köpt Supra Rondo 4x2,5 högtalarkabel och hade tänkte mig att jag skulle sätta gafflar i ena änden och Oehlbach bananer i andra ända, bananerna har jag redan.

Hur står skillanden blir det med dessa budgetkablarna? Är det värt att köpa Supra Fork XL, 150 kr för fyra st? På Hifi-klubben hade dom taralabs gafflar för 15 kr/st någon som har någon erfarenhet?

Min lilla anläggning består av:
Marantz PM57
Marantz CD67mkII
SEAS DIY högtalare

Biltemas gafflar, 20st för 25kr. Skall vara guldpläterade, så för skoj skull tog jag med en till plugget och körde en EDS-analys, Energidispersiv röntgenanalys. Det ända jag hittade var nickel o fosfor .
Jag är dock ingen expert på EDS-analys. En av våra doktorer skulle ta sig en titt om han fick tid, ska bli kul o se vad han kommer fram till.
Denna doktorn sa också att guldskiktet måste minst vara 5 mikrometer för att kopparna under inte skall börja oxidera. Så bara för att det är pläterat med guld så betyder det inte att de inte oxiderar..

Mvh
Joakim
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000