HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 NAD T742 Receiver
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ulrik
Starting Member

19 Posts

Posted - 2003/04/08 :  23:08:34  Show Profile Send ulrik a Private Message
Tjenare!

Funderar på att köpa en NAD T742 receiver, jag har idag en Linn Classik men lyssnar väldigt lite på musik nuförtiden.
Jag vill istället ha hembioprylar.
Låter NADen bra och är den ett bra köp eller finns det bättre i prisklassen?

/Ulrik

imaster
Member

152 Posts

Posted - 2003/04/09 :  07:11:18  Show Profile  Visit imaster's Homepage Send imaster a Private Message
Jag köpte mig en sådan i Januari, betalade för titanmodellen men de hade inte kommit så jag fick låna en vanlig, och ska idag åka min egna silverfärgade.
Den är grymt bra, både till musik och film, och tror inte jag hittat nån som låter likvärdigt i den prisklassen. Den konkurrerar ju med nån av H/K ´s AV-recievers men personligen tycker jag bättre om NAD, den känns klarare i ljudet och har mer kontroll över basen. Den klarar av att driva en hel del också, trots att den "bara" ligger på 5x50 W, den pallade utan större problem med min passiva sub (360W). Jag är väl lite frälst och har inte lyssnat på så många andra sen jag köpte min men jag tycker om den...

...Amidst falling leaves, I have found my beloved...
Go to Top of Page

Rishna
Member

185 Posts

Posted - 2003/04/09 :  11:06:59  Show Profile Send Rishna a Private Message
Jag har en T741 och den är aningen äldre än 742 men spelar också den förvånansvärt bra. Liten men väl så kapabel med tanke på priset. Till film går de flesta AV-förstärkare bra men när det handlar om tvåkanals är det många som brister. Min 741 har sina brister i tvåkanals men inget att hänga upp sig på med tanke på priset. Man får mycket för pengarna när man köper Nad:en. Sen antar jag att 742:an är en förbättrad version av sin föregångare.

Jag ska erkänna dock..., att jag har funderingar på att skaffa mig en renodlad tvåkanalare eftersom jag i nio fall av tio lyssnar på musik när jag sitter framför min anläggning. Högtalarna jag har skulle också behöva lite mer utmaning. (Carlsson OA51.3, precis som brorsan...)

Nåja, lycka till med Nad:en och se det som att du inte riktigt kan förlora någonting eftersom det inte handlar om några större pengar.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000