HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vi måste göra någonting åt det kassa ljudet.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

DasIch
Starting Member

36 Posts

Posted - 2003/04/09 :  01:30:12  Show Profile Send DasIch a Private Message
"Inte går du väl fram som BMW-ägare till killen på parkeringen och säger "Du anar inte vad du missar, som kör Renault"?"

Sant, men så finns också risken att killen på parkeringen kontrar med att peka på sin lustgasmoddade Renault Clio Sport på 450Hk. I det fallet hade jag blivit lite snopen om jag ägt en vanlig BMW.

Objektivist
Go to Top of Page

Dimitri
Member

1050 Posts

Posted - 2003/04/09 :  01:38:27  Show Profile Send Dimitri a Private Message
Eller om renault killen svarar "jag vet, men jag har ocskå en segelbåt och stuga på Fårö, vad har du mer än din BMW?" OK prioriteringar, ekonomiska möjligheter, genuint intresse, besatthet som kan vara positiv eller tärande. Många faktorer.
Bra exempel, DasIch
Dimitri
Dags att nanna
Go to Top of Page

d_kay
Member

266 Posts

Posted - 2003/04/09 :  08:47:59  Show Profile Send d_kay a Private Message
"hemma har hon två stativhögtalare utan stativ på golvet, varav den ena står bakom en dörr och den andra täcks till hälften av ett skrivbord, hon vägrar konsekvent att flytta på dom oavsett vad jag hävdar 8-) visst är dom lustiga..."

Känner igen mig. Basen låter förmodligen skit och bumlig som fan. Diskanten är förmodligen sprängd sedan länge, och rummet har dålig efterklangdämpning. Likväl spelar hon eminem på högsta volym och tycker det låter asbra. Lyckades övertyga henne om att hon behövde en matta på golvet .

Hon vill inte se högtalarna, vilket är förståeligt. De kommer från en Siba kompaktanläggning, nypris 999kr. Man måste lägga en bok ovanpå cd-spelare för att den skall fungera.

Lämplig första uppgradering?, kablar för 10kkr kanske ?

Tangbandare rulez!
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/04/09 :  12:31:10  Show Profile Send divander a Private Message
JAg tror inte att man skall gå omkring och "upplysa" främmande människor om "sanningen". Men däremot tycker jag om att dela med mig av positiva erfarenhet till kompisar och bekanta. Det kan vara trevliga platser man beökt på semestern, bra skivor man lyssnat till eller hur otroligt mycket större usikupplevelsen blir om man har något bra att lyssna på musiken med.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

must
Member

98 Posts

Posted - 2003/04/09 :  16:33:22  Show Profile Send must a Private Message
Jag hade en polare hemma hos mig för ett tag sedan. Han hade en gammal Sharp kompaktanläggning från 80-talet, och inget Hifi intresse alls. Men däremot ett hyfsat musikintresse.

"Kan du sätta på någonting?" sa han när han såg min anläggning. Jag satte på en Dire Straits (som han gillar) och han bara log. 3 veckor senare så köpte han en 2-kanalsanläggning anläggning för 50 papp. Det kallar jag ett steg upp. Jag har aldrig sett på maken.

Men det kändes kul att jag lyckedes så lätt!

Go to Top of Page

Wingboot
Member

181 Posts

Posted - 2003/04/09 :  21:31:48  Show Profile Send Wingboot a Private Message
Jag håller delvis med vad det gäller att det finns mycket dynga på Onoff, Siba, Elgiganten etc. men samtidigt tror jag att man som hifimänniska eller som vilken annan entusiast som helst inte ser klart.

Det finns säkert åtskilliga andra fanatiker som tänker

"Men herregud vilken olidligt ful och amatörmässig uppsättning av glas han har, tänk vad folk blir lurade på all världens smörja, tacka vet jag keltiskt glas från sent 1800-tal som bla bla bla osv osv osv etc etc etc"

när de inspekterar vanligt folks husgeråd och som aldrig i livet skulle kunna tänka sig att köpa glas på Åhlens, lika lite som vi skulle kunna tänka oss att köpa en stereo på Onoff.

Man får helt enkelt respektera att vissa nöjer sig med lågpriskedjornas utbud och att alla inte har samma intressen.

I bought some batteries the other day, but they weren't included.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000