HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Var kan man få tag på Audiovector prylar billigt?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2002/08/02 :  09:21:10  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Nån som vet nånstans man kan få tag på audiovector högtalare billigt? Antingen i sverige eller utomlands? Kanske tyskland? Det mesta brukar ju gå att få tag på i tyskland till betydligt bättre priser än här, men jag har dock inte hittat audiovector än...

Niclas
Member

587 Posts

Posted - 2002/08/02 :  09:58:20  Show Profile Send Niclas a Private Message
Jag mailade frågan till Audiovektor om dom inte har en "factory outlet" i Köpenhamn.
Med tanke på deras uppgraderings-koncept, borde det drälla av bättre beg. element & filter hos dom.
Olle Kilfoth svarade dock att det inte fanns möjlighet att köpa på detta sätt.
Mvh

Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2002/08/02 :  10:15:58  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Man tycker ju att det kanske kunde finnas nån webbutik/utländsk webbutik som iallfall har en 10 - 30% billigare eller nåt i den stilen. Det går ju att hitta i stort sett allt annat än just audiovector....

Go to Top of Page

matson
formerly known as...

1617 Posts

Posted - 2002/08/02 :  10:22:58  Show Profile Send matson a Private Message
Det är absolut inte alla märken som går att hitta billigare i Tyskland!
Ofta är de flesta prylar lite billigare på sin "hemmaplan" och så även Audiovector. Det är alltså i Danmark som dom är billigast, men det skiljer i princip ingenting.
http://www.audiovision.dk/audiovector_prisliste.htm

Mvh/Mats
'There's a method to my madness'
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/08/02 :  10:41:34  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Alla producenter vill ju inte slå ihjäl all "normal" försäljning och göra sig osams med samtliga "vanliga" återförsäljare....

Det är billigt i Koala Lumpur, klonade kloner, köpes bara via postorder av någon konstig anledning

Allvarligt talat. Om ni funderar en stund själva över detta med billigt billigt så är det få produkter av mer långvarigt värde ni hittar på detta sätt. Man kan säkert göra fynd men hur mycket "fynd" är det med t ex ett Vincentblock som är köpt i Tyskland när alla i princip köper där. Tror ni verkligen att begagnatvärdet den dag ni vill sälja följer det SVENSKA bruttopriset???

Tyder bara på klantig marknadsföring och dålig samordning. Jag har inga åsikter i övrigt om det Tyska priset är för lågt eller det svenska för högt. Har heller inte hört Vincentstegen.

Köp ett demoex eller en fräsch begagnad högtalare av en svensk hifi-handlare. Eller vill ni verkligen i framtiden sitta och bläddra i kataloger och gissa hur prylarna låter??

- - Jag förstår hur du menar - hur menar du då? - -
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2002/08/04 :  12:23:54  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Men nu råkar det ju vara så att de flesta distrubitörer förbjuder de affärer de säljer till att sälja en enda krona under rek. ca pris. Just p ga att dom inte vill att det ska bli konkurrens så dom tjänar mindre. Jag vet detta av erfarenhet. Då tycker jag det är jävligt onödigt att köpa en vara i Sverige av en svensk affär där jag vet att jag betalar ca 25% "för mycket" Alltså, affärerna skulle kunna gå ner 25% på priset och ändå tjäna bra på grejerna dom säljer. Jag tror inte ni fattar vilka påslag det görs här i Sverige, allt tack vare de svenska distrubitörerna som gör allt för att hålla svenska priserna så högt som möjligt. Då köper jag hellre prylar i tyskland för ca halva priset istället. Eftersom jag köper av seriösa hifi affärer i tyskland(alltså inte internet handlare) så är det inga problem med garantier eller sådant. Jag åker även själv ner till tyskland och lyssnar och köper grejerna i affären där. Så om alla hifi affärer i Sverige skulle försvinna tycker jag bara det är bra för då slipper vi det sjuka prisläget på hifi produkter i Sverige som vi har just nu. Om man köper en hifi produkt i en svensk hifi affär så blir man blåst, tyvärr är det så. Har man sen bra kontakt med sin lokala handlare så brukar dom kunna dra av en hel del på priset åt en. Men sån tur har ju inte alla...

Det är inte handlarnas fel, utan distrubitörernas. Handlarna sitter helt i händerna på distrubitörerna.. tyvärr.. och distrubitörerna har väldigt tvivelaktigt sätt att sälja sina produkter.

Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2002/08/04 :  12:27:21  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Tack vare eu och parallell importern börjar svenska konsumenter få upp ögonen för detta. Tyvärr finns det ganska många kvar som helt enkelt inte vill se det än. Men för varje person som parallell importerar så skapar vi mer konkurrens i Sverige och till slut så blir distrubitörerna tvingade att sälja varor till ungefär samma priser som resten av EU. Så alla som fortsätter parallell importera, Keep up the good work!

Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2002/08/04 :  12:29:48  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Det roligaste argumentet är att: Du måste köpa hifi grejer dyrt i Sverige, för annars kommer det inte att finnas några svenska handlare kvar att köpa ifrån". Tror ni verkligen att alla handlare försvinner bara för att dom får lite konkurrens? Nej, dom får helt enkelt göra som alla andra som får konkurrens i en bransch, anpassa sig!

Go to Top of Page

n/a
deleted

1623 Posts

Posted - 2002/08/04 :  12:45:36  Show Profile Send n/a a Private Message
Hej A(#2)!

Det där stämmer helt och hållet om... man går tillbaks till mitten av 90talet(
1900, ed) eller( i stora delar) till,-Norge, dock inte längre i Sverige.
Vissa saker är dyrare i Sverige men ska man få halva
priset i Tyskland kan man enbart finna ett litet fåtal extrem-exempel
som då ska vara både väldigt dyra i Sverige och väldigt billiga
i Tyskland, som ex då Vincent, enstaka Sony-prylar, vissa tyska märken, osv(
och då samtidigt räkna med en E-kurs som bara står i dagstidningen samt gratis frakt).

Mvh A.

Edited by - Audiomaniker on 2002/08/04 12:56:4
Go to Top of Page

matson
formerly known as...

1617 Posts

Posted - 2002/08/04 :  13:13:17  Show Profile Send matson a Private Message
Håller med A! Det är egentligen bara Vincent som är mycket billigare. Det finns några till dock, tex Rotel och Denon samt tyska märken såklart.

Det beror ju dock på hur man vill handla! Tycker man att det räcker att en produkt fått bra betyg i någon tidning, så kan man lika gärna handla i Tyskland. Vill man prova hemma i lugn och ro så blir det ju till att handla i Sverige.

Mvh/Mats
'Quick! Use the sauce!'
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/08/04 :  14:01:44  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Det är kul med världsmästare som kan hela hifibranchen.

" Men nu råkar det ju vara så att de flesta distrubitörer förbjuder de affärer de säljer till att sälja en enda krona under rek. ca pris. Just p ga att dom inte vill att det ska bli konkurrens så dom tjänar mindre. Jag vet detta av erfarenhet."

En distibutör är alltid mån om att alla skall hålla det stipulerade priset eftersom det säljs mest prylar till ett vettigt sätt och alla tjänar pengar. Distributören tjänar inte mindre för att butiken sänker. Själva konkurrenssituationen skall ju vara mellan olika fabrikat i ungefär samma prissegment. Är det en konkurrens som inte är något värd tycker du?

Men det skulle väl vara fint om alla som sålde Kappa 400 låg och sänkte priset och konkurrerade med sina egna "systerbutiker". Septon skulle bli överförtjusta och det hela skulle förstås sluta med att den kortsiktige åkte till Grekland för där är dom ännu billigare.....

Vi seglar vidare på havet:

"Då tycker jag det är jävligt onödigt att köpa en vara i Sverige av en svensk affär där jag vet att jag betalar ca 25% "för mycket" Alltså, affärerna skulle kunna gå ner 25% på priset och ändå tjäna bra på grejerna dom säljer."

Struntprat. Varken mer eller mindre. Många handlare skulle nog vilja ha ett ord med i denna diskussion. Men de hinner väl inte för all gåslever de måste breda dagarna i ända.... Normal handlarmarginal är 35%. På tillbehör som ställ, spikes och det mesta kablage är det 40 - 50%. Dra dina 25% från det så blir det ju jättekul. Kanske bara löjrom på frallan

"och ändå tjäna bra på grejerna dom säljer."

Ja, där kom löjrommen, ja.

"Så om alla hifi affärer i Sverige skulle försvinna tycker jag bara det är bra för då slipper vi det sjuka prisläget på hifi produkter i Sverige som vi har just nu. Om man köper en hifi produkt i en svensk hifi affär så blir man blåst, tyvärr är det så. Har man sen bra kontakt med sin lokala handlare så brukar dom kunna dra av en hel del på priset åt en. Men sån tur har ju inte alla... "

Du har bra kontakt med en svensk hifihandlare som låter dig ta hem och lyssna och kan göra ett prisavslag vilket du artigt avböjer för att åka till Tyskland och handla av de "seriösa" där nere?... Eller bor du i Tyskland några veckor om året för att utvärdera? Var lyssnade du på Infinity 600 och Merqurius ? Man kunde ju varna dom för att inte arbeta i onödan.

"Det roligaste argumentet är att: Du måste köpa hifi grejer dyrt i Sverige, för annars kommer det inte att finnas några svenska handlare kvar att köpa ifrån".

Om man skall citera andras argument gäller att man citerar, inte friserar som du gör här. Denna diskussion har varit uppe ungefär 20 gånger på olika forum och citatet har alltid varit fel.

Att handla i Sverige gör att vi har hifi-handlarna kvar liksom kunskap och intresse på lokal nivå. Utlandet utgör en prispress som det är i nuläget men att vilja ha (och nyttja) hela kakan men bara betala för smulorna ger en ganska konstig smak i munnen.

Sonys stapelvaror hittar man sällan längre i svenska hifibutiker. De krängs nu av Siba, Onoff mm vilka kan uppnå bra marginaler genom att köpa en lastbil åt gången. Hifiaffären får 25% i normalfallet.

"Din" prispress ger oss färre butiker, färre varor och OHYGGLIGT kompetent personal

- - Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt - -
Go to Top of Page

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2002/08/04 :  14:21:17  Show Profile Send yalpa a Private Message
Om man kollar på bygg-grejjer så är de SJUKT mycket billigare i tyskland, typ. badrumsgrejjer och kakel och allt elende. Ändå importerar inte folk i den utsträckning som de borde, trotts att vi snackar om stoooora pengar som man kan spara och det är mååånga fler som berörs än av hifi.
Det finns säkert ett otal andra branscher också där priserna i Sverige är onaturligt höga (mat t.ex.) men det tragiska är att de flesta man berättar det för reagerar bara med en axelryckning och tycker att man ska flytta dit om det är så jävla mycket bättre där. ...

så, slutsatsen blir att hifi-sverige har ändå ganska sjyssta priser om man jämför med annat...

Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2002/08/04 :  21:40:56  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Vad förvånad jag blir att det var just sladd som kom med dom kommentarerna. Du råkar händelsevis inte jobba för en distrubitör/äffär? Det låter så..

Du säger att en hifi affär bara tjänar 25% på en genomsnittlig produkt? Varför kan då hifi affärer dra av 30% när jag ska köpa där? Då borde dom ju förlora på att sälja till mig? det där med 25% känns mer som propaganda... men du vet säkert bättre än mig eftersom jag bara tror jag kan allt så..

Jag har hitta många märken med markant lägre priser än bara vincent, t ex Arcam, Monitor Audio, Harman Kardon, Canton, Infinity med mera..

Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2002/08/04 :  21:55:02  Show Profile Send Terminator a Private Message
Man kan ju fråga sig varför ex. Canton ska vara så dyrt i Sverige och billigt i Tyskland. Man kan också fråga sig varför tyska Mediacheckpoint inte längre får sälja hela Cantons sortiment till Sverige. Kanske har Canseda blivit lite sura eftersom importen har börjat märkas i deras plånböcker. Jag köpte dock min AS-50 i Sverige men det var tack vare de låga priserna som Pause hade under sin Canton-kampanj. Istället för 8500:- kostade den 6000:-, dvs bara 500:-mer än vad den tyska internetbutiken tog inkl. frakt.

Terminator
Professor Audiofil
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/08/04 :  22:18:41  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Akhenaton: Om du är lika bra på att uppfatta de erbjudanden du får av hifihandlare som du är på att läsa inläggen du svarar på så är trovärdigheten på det du skriver ganska liten.

- - Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt - -
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2002/08/05 :  09:25:11  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Tycker det är härligt att du försvarar branschen sladd!

Passar även på att tacka för att du lägger ner lagen och rättar en ovetande person som jag. Borde ju ha vetat att du kunde hela hifi branschen utan och innan och vet EXAKT hur det går till.

Jag har nu tagit till mig det du sagt, och istället för att köpa i tyskland så ska jag köpa mina högtalare för rek ca pris på Malmö hificenter. Där får man sämre service än på OnOff och oftast mycket gnäll om man vill ha nån hjälp överhuvudtaget. Jag känner att jag verligen får ut service/kompetens för dom pengar jag betalar extra. Sen kan jag känna mig stolt att jag har hjälpt till att bevara en så otroligt kompetent och serviceminded affär som Malmö hificenter! Jag menar, vad är väl halva priset på ett par högtalare jämfört med de enorma kunskaper de säljarna besitter!

Din insikt har fått mig att se ljuset. Jag ska aldrig parallell importera igen!

Tack för att du rättar och vägleder en mindre vetande preson som mig själv!

Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/08/05 :  09:40:41  Show Profile Send Timbre a Private Message

Är inte så insatt i ursprungsfrågan men är kund sedan många år hos Malmö Hificenter.
Servicen har varit suverän!

Ingenting är så bra att det inte kan bli bättre
Go to Top of Page

bjorn
senior advisor

390 Posts

Posted - 2002/08/05 :  10:24:05  Show Profile Send bjorn a Private Message
Akhenaton har åsikter om prisläget på hifi i Sverige, och anser att de svenska hifi-hadlarna tjänar allt för mycket pengar. Då jag jobbar inom hifi branchen sedan 15 år, kan jag kanske tillföra lite i den diskussion som förs här...

En snittmarginal på video/tv/DVD är i butik 20%. Det innebär att för en såld DVD-spelare som har priset 3000:- har återförsäljaren ett täckningsbidrag på 480:-. INNAN du prutat...

På typisk japansk hifi, kan du vara glad om du har 30% marginal. Det innebär att en förstärkare prissatt till 3000:- genererar den horribla summan av 720:- i täckningsbidrag, Och INNAN paketpriset på anläggningen skall räknas fram, något som ofta resulterar i 7-10% avdrag på bruttopriset.

Säg att vi har en butiken som omsätter ca. 5000.000:- Om man räknar med att man säljer 50/50 tv/video och hifi av japanskt snitt och uppnår en snittmarginal på 21%, (ni prutar i snitt 5% på produkterna), resuterar detta i ett täckningsbidrag på 840.000:-.

Med två personer som tjänar 16.000:- i månaden innan skatt, har du en lönekostnad på 634.000:-. En lokal i hyfsat läge kostar ca. 10.000 i månaden alltså en årshyra på 120.000:-. Nu har vi redan förbrukat 754.000:- av de intjänade 840.000:-.

Sedan tillkommer kostnader för el, telefon, räntekostnader och marknadsföring. Verkar detta vara en branch där man skär guld med täljkniv?

Skulle vara intressant att veta vilken branch du jobbar inom Akhenaton?

med vänlig hälsning

Björ
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2002/08/05 :  10:55:03  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Känner att denna diskussion kan bli hur lång som helst. Har varken tid, ork eller lust att sitta och käfta med folk som har annan åsikt än mig och absolut inte kommer att tänka i andra banor. Ni tycker att prisläget i Sverige idag är jättebra och att alla affärer är jättebra, kul för er! Jag råkar inte vara av samma åsikt.

Så låt oss lämna det vid det!

Ämnet i denna tråd var förövrigt var man kan få tag på Audiovector produkter billigt...

Go to Top of Page

matson
formerly known as...

1617 Posts

Posted - 2002/08/05 :  11:16:38  Show Profile Send matson a Private Message
quote:

Akhenaton har åsikter om prisläget på hifi i Sverige, och anser att de svenska hifi-hadlarna tjänar allt för mycket pengar. Då jag jobbar inom hifi branchen sedan 15 år, kan jag kanske tillföra lite i den diskussion som förs här...

En snittmarginal på video/tv/DVD är i butik 20%. Det innebär att för en såld DVD-spelare som har priset 3000:- har återförsäljaren ett täckningsbidrag på 480:-. INNAN du prutat...

På typisk japansk hifi, kan du vara glad om du har 30% marginal. Det innebär att en förstärkare prissatt till 3000:- genererar den horribla summan av 720:- i täckningsbidrag, Och INNAN paketpriset på anläggningen skall räknas fram, något som ofta resulterar i 7-10% avdrag på bruttopriset.

Säg att vi har en butiken som omsätter ca. 5000.000:- Om man räknar med att man säljer 50/50 tv/video och hifi av japanskt snitt och uppnår en snittmarginal på 21%, (ni prutar i snitt 5% på produkterna), resuterar detta i ett täckningsbidrag på 840.000:-.

Med två personer som tjänar 16.000:- i månaden innan skatt, har du en lönekostnad på 634.000:-. En lokal i hyfsat läge kostar ca. 10.000 i månaden alltså en årshyra på 120.000:-. Nu har vi redan förbrukat 754.000:- av de intjänade 840.000:-.

Sedan tillkommer kostnader för el, telefon, räntekostnader och marknadsföring. Verkar detta vara en branch där man skär guld med täljkniv?

Skulle vara intressant att veta vilken branch du jobbar inom Akhenaton?

med vänlig hälsning

Björn

Hej!

Problemet ligger inte hos handlarna utan "högre upp". Det är inte bara hifi som är dyrare i Sverige utan det gäller nästan samtliga varor.
Dom kanske har andra skatteregler i Tyskland?

Mvh/Mats
'Quick! Use the sauce!'
Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2002/08/05 :  11:40:58  Show Profile Send mag a Private Message
Man ska köpa där det är billigast och/eller man får bäst service (kan ju tänkas vara värt några tusen extra för att få hem en Björn tex). Om man gör det så jämnas priserna ut över hela EU och det är väl ändå det som är tanken eller. Är man som handlare rädd för konkurens så bör man syssla med nått annat.

Bland det västa jag vet är när folk gnäller för att den ena yrkes gruppen tjänar för mycket och den andra tjänar för lite, om man väljer att bli busschaför så vet man ju på förhand att man kommer tjäna mindre än en plåtslagare så varför gnälla då.

Hoppas KF och ICA blir överkörda så att vi får upp ett gäng Tyska stormarknadskjedjor , och då kan man få mer pengar till Hifi.

//Magnu
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/08/05 :  11:41:22  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:

Hej!

Problemet ligger inte hos handlarna utan "högre upp". Det är inte bara hifi som är dyrare i Sverige utan det gäller nästan samtliga varor.
Dom kanske har andra skatteregler i Tyskland?

Mvh/Mats
'Quick! Use the sauce!'

Bla. är momsen 16% mot 25 % i Sverige.
Övriga skatter är förmodligen också lägre i Tyskland.

------------------------------------------------------------------------
Jag är så ologisk att jag litar på mina öron och mina sinnen.

Jorma

Edited by - Jorma on 2002/08/05 11:41:4
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2002/08/05 :  12:02:31  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Den stora skillnaden på priserna på det mesta som säljs i Sverige beror på (precis som Jorma skriver) momsen, men framförallt att arbetsgivaravgifterna/egenavgifterna är betydligt högre här.
Sedan stämmer Björns siffror mycket väl med verkligheten.
Dock har jag mycket svårt att få så pass bra snittmarginal som 20% på TV/Video/DVD.

Dock fortsätter jag med min butik eftersom jag tycker det är ett bra jobb, trots att jag i dagsläget (efter snart 3 år) bara har 1000:-/månad efter skatt i lön. Tur att frugan har bättre betalt.

Tiden går fort när man ligger i koma (Blackie Lawless - W.A.S.P
Go to Top of Page

bjorn
senior advisor

390 Posts

Posted - 2002/08/05 :  17:03:32  Show Profile Send bjorn a Private Message
Akhenaton!
Så här skrev du i ett tidigare inlägg i denna tråd:

"Då tycker jag det är jävligt onödigt att köpa en vara i Sverige av en svensk affär där jag vet att jag betalar ca 25% "för mycket" Alltså, affärerna skulle kunna gå ner 25% på priset och ändå tjäna bra på grejerna dom säljer"

Här nämner du inget om några distributörer...

mvh

Björ
Go to Top of Page

Cavendish
Starting Member

6 Posts

Posted - 2002/08/28 :  15:48:43  Show Profile Send Cavendish a Private Message
Tänkte också bidra med ett inlägg som berör... kanske.

När det gäller HIFI/Stereo/Video etc så talar vi om marginaler
på ca 30-50% och tycker det är helt ok???
(EHH, NÄÄ INTE JAG)

Men ta en titt på när ni reser, hur gör ni då???
Bokar ni en resa Stockholm-London för 9400:- eller tar ni en billigare med Ryan Air för 900kronor???
Nää, flyger med SAS för där får man personlig service (hmm, nåja).
eller säger man, ähhh, ska ju bara flyga å bokar Ryan Air
via Internet?

Och nu när SAS inför NETTO priser hur gör ni då.
Ringer resebyrån och bokar Stockholm-Sundsvall och får betala en avgift på 250 kornor eller köper resan via SAS/Internet och får en avgift på 75kronor ???

Hur skulle en HIFI affär reagera om man gick in och sa:
- Ja jag vill köpa ett par högtalare till NETTO pris men
du får lägga på 250 kr i administrationskostnad!!!

Ett helt NETTO samhälle vore ju ganska skoj...
Skogaholmslimpa för 3 kronor och adm avgift på en 10:a
hehe.

Skämtåsido så är 35-50% alldeles för stor marginal... handla
där det är billigast och sätt press på de Svenska distrubitörerna.

Ett exempel på detta är El-giganten som säljer Panasonic PT-AE100 (projektor) för SEK 18990 (rek pris SEK 30.000), de har inhandlat
dessa i Norge för att få bästa pris. En månad efter releasen var Svenska panasonic tvugna att göra något så numer går den att köpa för 19995 lite varstans.

Det var mina små tankar om det hela.

Go to Top of Page

Modulus
Starting Member

30 Posts

Posted - 2002/08/28 :  16:21:19  Show Profile Send Modulus a Private Message
Låna hem för att lyssna!? Jag har ALDRIG fått låna en enda pinal hos en HiFi-handlare. Trots att jag uppnått medelåldern, fast anställning, bilist, klär mig propert, tvättar mig och byter klalsonger varje dag samt talar flytande svenska osv så har jag ALDRIG fått låna hem någonting utan att först betala varans fulla pris.

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.81 sekunder. Snitz Forums 2000