HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Quad 99 cdp
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

trotyl
Member

50 Posts

Posted - 2003/03/29 :  10:30:15  Show Profile Send trotyl a Private Message
Någon som provlyssnat ovanstående?
Ser trevlig ut på pappret iaf!

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/03/29 :  19:40:20  Show Profile Send brumel a Private Message
Jo jag har lyssnat på den och kan intyga att den är bra. Hur bra är svårt att säga eftersom jag inte har gjort någon A/B jämförelse mellan den och närmaste konkurrenter ex Linn, Cyrus, Arcam och MF.

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2003/03/29 :  21:34:29  Show Profile Send n0p a Private Message
Jodå, jag har hört på den under Umeå mässan. Tillsammans med 11L och 909 slutsteget. I mitt tycke mässans bästa ljud. Än mer om man ser till förhållandet mellan pengar och prestanda.

Men rummet spelar väl in som vanligt, så man ska väl inte ta allt som man hör på mässor för sanningar. Men att de är grymma och prisvärda, så mycket kan jag säga.

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

Terratec
Member

146 Posts

Posted - 2003/03/30 :  13:09:36  Show Profile Send Terratec a Private Message
Jag har nyligen testat Quad 99 CD-P, Linn Genki, Cyrus 7Q och Arcam CD82 i hemmamiljö. Mitt val föll på Linn Genki. Den spelar så naturligt på något vis - svårt att beskriva ljudkaraktären. Men alla fyra är mycket bra och om priset var en begränsning, skulle jag valt Quad 99. Den tycker jag nog ger mest för pengarna.
Detta är min subjektiva uppfattning. Det är ju mycket som kan påverka: elektronik, högtalare, kablar, akustik, ljudideal o s v, så någon annan kan komma fram till en helt annan slutsats.
Go to Top of Page

odling
Starting Member

23 Posts

Posted - 2003/04/03 :  16:16:02  Show Profile Send odling a Private Message
Jag har nu varit ägare till Quad 99 CD-P i en vecka och kan förbehållslöst rekommendera den.
Vid en misslyckad hembiosatsning köpte jag en Denon AVR 3802 förstärkare och en Pioneer DVD 656, för att få bättre bild och samtidigt kunna uppleva SACD och DVD-Audio. Men det usla cd-ljudet från Pioneeren fick mig att göra en 180 graders vändning och söka en annan lösning. Jag fick då rekommendationen att testa Quad 99 som cd-spelare och skillnaden var som mellan natt och dag. Jag köpte den, trots mycket lång leveranstid, utan att tveka.
Just nu håller jag på att testa en Quad-kombination, 99:an direkt in i slutsteget 909, och det har fått rejält liv i mina äldre Bob Dylan-cd som jag trodde var utom räddning.
Nackdelen är ju att jag måste skifta högtalarkablar när jag vill se en dvd-film, men det är ju en baggis egentligen.
Go to Top of Page

NtR
Member

680 Posts

Posted - 2003/04/03 :  20:50:02  Show Profile Send NtR a Private Message
Jag har bara hört 99:an flyktigt, men den var bra. Jag har själv en 77:a som jag valde i konkurrens med Linn, MF, Naim, diverse japanskt, HK, beggad Krell och Meridian 506. Den senare var nästan lika bra, men 77:an är så mjuk och fin att jag kan lyssna på flera plattor efter varann. Har jag bara kunnat med vinyl förut.

Nicke the Rocker
Go to Top of Page

odling
Starting Member

23 Posts

Posted - 2003/04/03 :  22:43:56  Show Profile Send odling a Private Message
Ja det är ungefär som Quad säger i reklamen att de är helt trogna originalljudet, vilket verkar stämma helt. Man kan lyssna i timmar utan problem.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000