HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Amphion Arragon
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

JohnB
Member

182 Posts

Posted - 2003/04/03 :  20:23:26  Show Profile Send JohnB a Private Message
Hej, tänkte höra om någon av er har några erfarenheter av dessa. Jag har bara hört dem som kortast och tyckte att de lät väldigt bra, är dock lite bekrymrad för att de kan bli en aning kyliga och undrar därför om det kanske är rör som gäller vid val av förstärkeri samt vad ni tror om att ha dessa i ett medelstort rum på ca 25 m2

hsivp
Gissa vad min förkortning betyder!

623 Posts

Posted - 2003/04/03 :  20:55:50  Show Profile  Visit hsivp's Homepage Send hsivp a Private Message
Jag tror inte att 25 m2 är något problem och vad det gäller elektronik osv är alltid en matchnings fråga.
Låna hem och testa där det ska spelas vid köp. =)
Lycka till
Go to Top of Page

DasIch
Starting Member

36 Posts

Posted - 2003/04/03 :  21:17:26  Show Profile Send DasIch a Private Message
Jag blev inte speciellt imponerad av Argon när jag lyssnade på dem. Förutom byggkvalitén förstås, den är ju alldeles fantastisk.
Det värsta var nog att högtalarna lät likadant vad man än kopplade in i dem, med såväl musik som elektronik.
Högtalarna lät hela tiden stort, öppet och luftigt. Tyvär lät det också dött och utslätat. Detta med all musik, och all elektronik jag testade, som om högtalarna var rundstrålande(visst är det så det heter?). Riktigt trist faktiskt.

Sedan skulle jag ge dessa högtalare gott om plats. 25 m2 borde nog som sagt funka bra, fast jag har lite svårt att bedömma hur stort det är.

Objektivist
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000