HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Thule Space PA250, bra till stereolyssning?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

M.Thorsén
Member

273 Posts

Posted - 2003/04/01 :  10:03:24  Show Profile Send M.Thorsén a Private Message
Hej!
Jag är i inköpstankar av nytt förstärkeri och fick se detta 2/5 -kanalsslutsteg till det nedsatta priset 9900:- (tidigare 23 000:-) på peaudio.com.

Systemet det skall arbeta i består av en vincent cd s3, dynaudio audience 42 och ett ännu icke inköpt försteg (troligtvis thules PR150B)Högtalarna känns som svagaste länken men skall uppgraderas efter sommarn.

Min användning skall användas till ren 2 kanalslyssning via balanserad drift. Dock är ju flexibiliteten med steget, att någon gång kunna använda det till bio helt klart positiv. Jag har hittills läst en norsk artikel där kritiken bara var bra. Jag får för mig att steget som säljs är av mk 1, och att det nu finns en uppföljare, skillnader?

Jag är tacksam om någon lycklig/olycklig ägare/testare av steget har någon kommentar om det. Även andra förslag på kombinationer eller integrerade förstärkare i prisklassen ~10 000:- är välkommna.

tackar på förhand/ micke

24U
Member

883 Posts

Posted - 2003/04/04 :  02:19:03  Show Profile Send 24U a Private Message
Hej! Kan bara gratulera, alla grejor som Du snackar om är helt kanonbra... Jag vet... kör IA 250B med Audience 82:or. Köp ej de senare, då de hade andra nätdelar... *bara 2 x 350 VA transingar istället för 2 x 500 va för de första...*

Bara en sak... KÖR BALANSERAT!!!!!! *kan man vara mer tydlig??? *

En sak till... Köp bra högtalarkablar!!! *När Du hittat rätt kommer Du förstå vad jag menar*

https://www.facebook.com/stefanstudio
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000