HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Jag tror att jag sett ljuset i tunnelns slut
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

linkan
Mångalen...!?

545 Posts

Posted - 2002/07/31 :  21:13:12  Show Profile Send linkan a Private Message
Efter många hemlån av bl.a. Advantage S-150, Krell KAV 150a, Plinius 8200i, MF AC3 pre/power och Audionet SAM så har äntligen ljuset uppenbarat sig och det i skepnad av Sim-Audio Moon I-5.

Vilken förstärkare!

Trots den blygsamma specifikationen på 70 W i 8 Ohm och 110 W i 4 Ohm så driver denna integrerade lilla förstärkare mina KEF Reference 3-2 utan minsta problem och det låter sååååå musikaliskt. Jag tror att jag blivit kär på nytt.
Den har inte samma järngrepp som Krell hade på basen, inte samma fina diskant som Advantage men den har allt i precis rätt proportion, man behöver inte fundera på om det är för lite eller för mycket av bas, mellanregister eller diskant: det känns helt enkelt otroligt bra.
Sen att den är snygg (och då menar jag mycket snygg) gör ju inte saken sämre.

Den har en rätt snabb och tight återgivning av allt utan att låta kallt eller hårt och den återger allt med bra detaljrikedom. Den har oxå bra kontroll på alla delar men med mer krävande högtalare så kanske det blir problem med den blygsamma effekten. Mina farhågor om att I-5:an inte skulle orka driva basen kom på skam, den har inga som helst problem med detta samtidigt som man kan urskilja alla röster i körer utan problem.
Om det är nåt som skiljer den från de ovan nämnda så är det både att den återger allt utan att den "sväller" ut eller känns tunn åt nåt håll och att den låter musikaliskt! Och det är ju inte det sämsta .
Alla andra stärkare jag provat har haft nåt litet område som jag varit missnöjd eler mindre nöjd med men här så kan jag lugnt luta mig tillbaka och njuta.

Jag kan inte annat än rekommendera denna underbara tingest.
Denna Moon I-5 känns helt enkelt så bra så att jag tror att jag köper den!



Linkan

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/07/31 :  21:14:35  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Låter trevligt det där!

har aldrig hört skapelsen men man blir ju nyfiken!

- - Jag förstår hur du menar - hur menar du då? - -
Go to Top of Page

n/a
deleted

1080 Posts

Posted - 2002/07/31 :  21:21:32  Show Profile Send n/a a Private Message
Här är ljuset i min tunnel! Vilket 'ljus' strävar ni andra efter?




<<Quad-klubben - Vi har rätt, Ni har fel!>>
...Mohaa [U.P] Herr Engel..
Go to Top of Page

jan
Hög Fidelitet

701 Posts

Posted - 2002/07/31 :  21:26:34  Show Profile  Visit jan's Homepage Send jan a Private Message
quote:

Efter många hemlån av bl.a. Advantage S-150, Krell KAV 150a, Plinius 8200i, MF AC3 pre/power och Audionet SAM så har äntligen ljuset uppenbarat sig och det i skepnad av Sim-Audio Moon I-5.

Vilken förstärkare!
Linkan




Har du selv købt den hjem fra USA? Eller er der endeligen kommet en scandinavisk distributør?

Fantastisk flot design - jeg gillar dera nye effektforstærkere.

Mvh. Jan Nielsen
HIGHfidelity
"Don't worry. Everything is getting nicely out of control....
Go to Top of Page

linkan
Mångalen...!?

545 Posts

Posted - 2002/07/31 :  21:31:25  Show Profile Send linkan a Private Message
jan

Hifi-Art i Sthlm säljer Sim-Audio.

Linkan
Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2002/07/31 :  23:57:50  Show Profile Send mag a Private Message
Har du nån länk , skulle vara kul att titta på dóm lite.



//Magnu
Go to Top of Page

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2002/08/01 :  02:19:06  Show Profile Send krelle a Private Message
hallo Linkan, Moon det är fina grejer det och kraftig är den för att "bara" vara en integrerad 70 wattare...., jag är ute efter slutsteg då kanske man skall snegla lite efter Moon w-3 eller w-5 tror jag dem heter.....grattis du har kämpat ett tag.

Go to Top of Page

linkan
Mångalen...!?

545 Posts

Posted - 2002/08/01 :  09:12:12  Show Profile Send linkan a Private Message
mag
http://www.simaudio.com/moonaudio.htm




Linkan
Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2002/08/01 :  11:45:02  Show Profile Send mag a Private Message
Tack, dom såg trevliga ut speciellt 1000w aren

//Magnu
Go to Top of Page

Johnny
Member

223 Posts

Posted - 2002/08/02 :  14:20:44  Show Profile Send Johnny a Private Message
Vad kan det kosta med en sådan här stärkare då? Sim Audio stärkaren alltså...
Och deras övriga grejor? Dyyyrt antar jag?

/Johnny

Smärta är bara en högre grad av njutning
Go to Top of Page

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2002/08/03 :  00:00:01  Show Profile Send krelle a Private Message
Hallo, var å lyssnade på Moon w-3 idag på Hifi-Art, det bådar gott..... ska försöka låna hem snart, det lät bara så rätt allting. Krelle

Go to Top of Page

markku
Vänta, jag har en mätning på det här...

934 Posts

Posted - 2002/08/03 :  08:50:06  Show Profile Send markku a Private Message
Krelle,

Så fint, att Moon är på väg framåt! Frågade själv om P-3/W-3 redan tidigare, så ville endast lägga till: skall du prova W-3 tillsammans med P-3 för att uppleva helheten (synenergin)? Och om endast W-3, så vad har du som försteg?

Vad kan du säja om priserna på dom?

Ser ut, att jag måste ta en tur till Stockholm snart...

mvh
Markk
Go to Top of Page

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2002/08/03 :  09:30:04  Show Profile Send krelle a Private Message
Hallo Markku, jag ska spela med s1:an som har inbyggt försteg vilket lät väldigt bra i butik, jag hade även med mig mitt gamla slutsteg som jag har jämfört med bla parasound 3500, advantage s-150 samt copland och några till. Dessa slutsteg har varit bra men inte så pass att de känns som jag vill byta men med w-3 var det en väldig förbättring i hela registret, basen var väldigt tight och precis, det hela lät bara såå rätt. Jag fick inget exakt pris eftersom dollarn rasat endel men 40+ någonting. w-3:an hade rejält med kraft oxå... skriver mer när jag testat den hemma mvh Krelle

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.51 sekunder. Snitz Forums 2000