HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Pre-historisk Shakti sten hittad!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

markku
Vänta, jag har en mätning på det här...

934 Posts

Posted - 2002/07/31 :  09:42:39  Show Profile Send markku a Private Message
I förbindelse med Shure diskussion annan stans här, hittade jag fram gammalt nummer av dansk Ny Elektronik (7/8 1986), som jag jag sparat pga test av Genuin skivspelaren.

Joda, intet nytt under solen: danskarna kunde detta med stenar redan då! Tilsammans med Thorens vakuumsystem burde ha varit oöverträffad spelare. Specielt onliner i gudl gillar jag.

Genuint av Benny Rasmussen!






mvh
Markku

< "Wash your brains think again double check" (The Hafler Trio: 'All That Rises MUST Converge') >

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/07/31 :  09:50:43  Show Profile Send Timbre a Private Message


Högt samlarvärde kan man förmoda...

Ingenting är så bra att det inte kan bli bättre
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/07/31 :  10:04:35  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Markku: lite utanför detta ämnet men du hade en liten kommentar i kanten när jag berättade om Avanti 3:orna. Som jag uppfattade det så gillade du dem men..... det var något med detta "men".

Är du snäll och berättar hur du uppevt (eller mätt!) dessa högtalare. Själv har jag nu spelat natt och dag i 2 veckor och börjar kunna deras "ljudsignatur". Jag gillar nästan 100% av vad jag hör. Skulle vara spännande att höra om vi har samma "felande" procent

- - Jag förstår hur du menar - hur menar du då? - -
Go to Top of Page

markku
Vänta, jag har en mätning på det här...

934 Posts

Posted - 2002/07/31 :  10:18:19  Show Profile Send markku a Private Message
Sladd,

Nu måste du blanda mig med någon annan här, jag har aldrig varken lyssnat på eller skrivit om Avanti... tror jag i alla fall.

mvh
Markk
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/07/31 :  10:30:08  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
ooops, rätt land, fel gubbe, sorry.

RKL skrev så här:
-----------------------------------------------------
Har lyssnat en hel del på Avanti III, skall bli intressant att se vad Sladd tycker.

En verkligt fin högtalare som dock inte är helt felfri...

Men någon brist på transparens och klarhet lär det inte bli...

Mvh. RKL
------------------------------------------------------

Frågan går till RKL i stället

- - Jag förstår hur du menar - hur menar du då? - -
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/07/31 :  23:19:33  Show Profile Send ekman a Private Message
det finns faktiskt en akta forhistorisk shakti vinylforetaget VPI gjorde forut en liknande grej den hade dock traholje men precis samma syfte som shakti

Go to Top of Page

jan
Hög Fidelitet

701 Posts

Posted - 2002/07/31 :  23:44:11  Show Profile  Visit jan's Homepage Send jan a Private Message
quote:

det finns faktiskt en akta forhistorisk shakti vinylforetaget VPI gjorde forut en liknande grej den hade dock traholje men precis samma syfte som shakti



Tänker du på "The Flux Dumper" ...?

Jeg har een från HiFi News & Record Review, men den er i princippen den samma. En tung metalklots i en en sort trälåd. Virker bra på min forsteg, men nok inte en Shakti.

Mvh. Jan Nielsen
HIGHfidelity
"Don't worry. Everything is getting nicely out of control....
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/07/31 :  23:49:20  Show Profile Send ekman a Private Message
det ar mojligt att du har ratt Jan jag har bara sett en bild pa den sa jag vet inte hur den funkar men han som agde den sa att det var samma princip som shakti

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000