HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Dämpa del 14932minst
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2002/07/30 :  21:47:27  Show Profile Send n00b a Private Message
Jag har mina högtalare med baksidan mot balkongen, så då förstår ni nog att där är en ruta där. Jag undrar om man kanske kan sätta ett drapperi eller något liknande som man kan dra för typ som ett teaterdraperi. Kan det hjälpa något tro ?? Sen dämpar det ju hörnorna om man nun uiunite har det för (lite kanske iaf)

Det som jag tror är bra är att jag inte har någon bakvägg på en bra bit (9-10meter kanske mer) för vardagsrummet mynnar ut i hallen som är lika stor minst eller kanske lika litet. Så jag har 4-5 meter bakom mig som är fritt. Men jag har fått för mig att det inte alls är nått bra att ha högtalarna med en balkong bakom och ett sånt där gammalt vattenelement under.

//jonas

"imposible is only imposible untill its not" //Jean-Luc Picard

Edited by - n00b on 2002/07/30 21:48:3

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2002/07/31 :  08:22:20  Show Profile Send mag a Private Message
Draperiet ska gärna hänga ut en bit från väggen vara "veckat" och helst dubbla (2st draperier) med några cm avstånd. Det ska helst vara lite motsånd när man blåser igenom materialet (ett lager "fusksamet" är för lite), inte för mycket dock. Det kan tydligen göra en hel del . Jag har liknande problem som dig och ska hänga upp ett draperia bakom och bygga dämpväggar på sidorna ev tubtraps också.





//Magnu
Go to Top of Page

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2002/07/31 :  08:31:47  Show Profile Send n00b a Private Message
quote:

Draperiet ska gärna hänga ut en bit från väggen vara "veckat" och helst dubbla (2st draperier) med några cm avstånd. Det ska helst vara lite motsånd när man blåser igenom materialet (ett lager "fusksamet" är för lite), inte för mycket dock. Det kan tydligen göra en hel del . Jag har liknande problem som dig och ska hänga upp ett draperia bakom och bygga dämpväggar på sidorna ev tubtraps också.





//Magnus



tack så jätte mycket för svaret =)

trodde jag var bojkottad eller något

//jonas

"imposible is only imposible untill its not" //Jean-Luc Picar
Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2002/07/31 :  08:47:46  Show Profile Send mag a Private Message
nej då, sök lite på gardiner och draperi här och på diyforum.nu samt hifimagasinet så kan du kanske få ett mer exakt svar. Jag har pratat lite med "Knoppen" (utbildad akustiker) och mitt minne är tyvärr inte det bästa.



//Magnu
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000