HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ny minilab [:D]
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

n/a
deleted

1080 Posts

Posted - 2002/07/31 :  00:06:26  Show Profile Send n/a a Private Message
Kopplade ur JPC2.5 för några dagar sedan och vad som hände var att allt lät skit kändes det som (inte helt sant iofs, men det lät klart sämre) ... Suck... Levde med standard strömkabel i ett par-tre dagar. Inte kul alls. Hur som helst. En ny minilab kom idag, och jag hade inte några stora förhoppningar eftersom den kommer att arbeta utan en PS-A UO framför. Kopplade in den och... Visst är det skillnad! Det första som slog mig var att cymbaler klingade på ett mycket, mycket mer naturtroget sett. Satte på Pink Floyd - Final Cut, spår sju. En vind som blåser, den har vi hört innan. Men långt iväg i ljudbilden hörs en röst (tyst, men tydligt). Kan inte påminna mig om att jag hört denna rösten innan. Det var större skillnad med minilabben till försteget med UO'n innan, helt klart... Men jag får väl spara ihop till en en UO'n... efter PC köpet *suck*... Nu skall jag spela lite vinyler.... Och en annan sak... Efter 23:00 låter det mycket, mycket bättre hos mig... underligt... men så är det...


<<Quad-klubben - Vi har rätt, Ni har fel!>>
...Mohaa [U.P] Herr Engel..

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/07/31 :  00:10:44  Show Profile Send ekman a Private Message
vad ligger en minilab pa i pris?

Go to Top of Page

n/a
deleted

1080 Posts

Posted - 2002/07/31 :  00:28:11  Show Profile Send n/a a Private Message
2900:- Jag fick min för 2500:-

Jag vet inte hur de funkar i andra system, men, om det ger samma resultat som här... Så .. ja:

Jag gillar Quad. Men det är lite en smaksak.
Jag gillar Carlsson och elektrostater, det är också lite en smaksak.
Har ganska svårt att direkt rekommendera ovanstående till vem som helst. Alla som lyssnar på jazz och blues kan med gott samvete köpa Quad-Carlsson.
Men, PS-A minilab är en sån produkt som jag lätt skulle rekommendera till precis vem som helst som vill få ut ytterligare av sin anläggning (förutsatt att den ger samma resultat som hos mig). Så pass nöjd är jag med dem.

JPC2.5 i all ära, men den blir totalt krossad av minilabben (hos mig), jag överdriver inte. Minilab kablen låter mycket mer öppet och presterar mycket bättre i både bas och diskant, speciellt i diskanten, där jag tycker den är helt fenomenal. I mitt fall kan man jämföra Quaden med eller utan minilabben som två skilda förstärkare, där den ena låter bra och den andra är en rejäl uppgradering på samma ljudfilosofi.





<<Quad-klubben - Vi har rätt, Ni har fel!>>
...Mohaa [U.P] Herr Engel..
Go to Top of Page

Morello
Member

926 Posts

Posted - 2002/07/31 :  00:28:55  Show Profile Send Morello a Private Message
Hej!

Att det låter bättre sent på kvällen/natten beror troligtvis på att buller och dylikt avtar på natten.

mvh

"It was never supposed to be a hit. It was supposed to be a Joe Morello drum solo"
Go to Top of Page

n/a
deleted

1080 Posts

Posted - 2002/07/31 :  00:54:17  Show Profile Send n/a a Private Message
Oj, va fint pianot på Tori Amos - Under The Pink låter ikväll! Har haft lite problem med att pianot "flyter ut" och blir okontrollerat. Det är bättre nu, men inte helt perfekt. Misstänker att det skall vara lite mer auktoritet när pianot går längre ner i regitrena också. Låter fortfarande lite tunnt här, men det skall väl gå att ordna till det oxo. Men det låter mer än dugligt iallfall... Det är för övrigt en riktigt bra skiva. "Pass The Mission" är så otroligt vacker!




<<Quad-klubben - Vi har rätt, Ni har fel!>>
...Mohaa [U.P] Herr Engel..
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.26 sekunder. Snitz Forums 2000