Author |
Topic |
bjorre
Member
100 Posts |
Posted - 2003/03/17 : 10:36:37
|
Vad brukar man säga.. Man får aldrig en andra chans till att göra ett första intryck? Vem vet, 15-åring idag, IT-miljardär imorgon?
Måste säga att Hifi-Art, High Fidelity och Sontec är dom butiker jag alltid blivit bra bemött på, även som 15åring.
Bland stockholms övriga butiker har jag någon gång känt mig 'underskattad' som kund vilket fått mig att vända mig till någon annan butik.. Har dock besökt dessa butiker senare och blivit bra bemött. Säljare har väl dåliga dagar som alla andra antar jag?
/Mvh Björn |
|
|
mus
Member
262 Posts |
Posted - 2003/03/17 : 10:42:13
|
Jag håller fullständigt med DasKapital och whiskyman i deras ros till Radiolagret. Jag var där som student för länge sedan och ville bara se vad man kunde få om man betalade mer än vad man betalar för en typisk Technics anläggning från Siba. Broder 1 demade entusiastiskt QLN Signature (långt bortom min budget den gången) och förklarade, även då de visste att jag inget skulle köpa. Kudos! |
|
|
Black Rob
Starting Member
37 Posts |
Posted - 2003/03/17 : 10:52:59
|
Marbrink:
Japp klubben ska säljas till att börja med i helsingborg sen kommer andra städer att följa efter. Bara dom 3-4 största som inte ska gå på frainchaise.
Förrsesten är Hallbäcks väldigt trevliga, MEN det beror på att dom bara vill få sålt en massa grejor. Vid ett antal tillfällen har dom försökt lura mig (dom vet inte att jag kan en hel del) och har även hört en del skräckhistorier dom dragit för andra kunder. Visst dom är trevliga men dom har en baktanke. |
It´s all about credibilty
http://blackrob.minhembio.com |
|
|
escape
Avdelning: meningslöst vetande
247 Posts |
Posted - 2003/03/17 : 11:17:14
|
En ros till Wikstens Audio/Video i Kalmar (de har dessvärre kursat nu) som tålmodigt hjälpte en totalt okunnig 14åring med hans första anläggning. Inga syrliga kommentarer trots "dumma" frågor och väldigt liten budget |
|
|
Dimitri
Member
1050 Posts |
Posted - 2003/03/17 : 11:47:57
|
DasKapital, Det var ett elegant sätt att uppge vilken butik det var: "Nåväl, den dagen vandrade jag spikrakt tillbaka till Radiolagret och beställde ett par stativare för 10000kr. Och att stampa takten, det är jag sedan den dagen inte längre intressad av." Dimitri
|
|
|
danielj
Starting Member
27 Posts |
Posted - 2003/03/17 : 12:51:32
|
Håller bara med föregående talare. Ågrens och hificonsult är något så gruvligt trevliga att ha å göra med, även om man sagt att man inte skall köpa något.
MvH Daniel |
|
|
Knoppen
Member
3244 Posts |
Posted - 2003/03/17 : 16:27:19
|
Black Rob!
Det skulle vara intressant att veta tillförlitligheten i ditt utallande om HiFi-klubben. Om det är riktigt så är det ju en väldigt stor sak. Om det är felaktigt, så innebär det bara en massa konstig ryktesspridning.
För några år sedan så var det ju precis tvärtom med HiFi-klubben; att de tog bort all franchising och skulle ha egna butiker. Nu säger du att det ska bli tvärtom igen, vilket får det att låta som om HiFi-klubben har en väldigt kortsiktig marknadsplan. Jag tror faktiskt att du har fel i ditt påstående. Om du vill förklara hur det ligger tiill, bör du göra det mycket detaljerat, annars är det bättre att du tar bort ditt inlägg.
Johan L |
Mäter det dåligt så är det iaf inte bra.. |
|
|
Knoppen
Member
3244 Posts |
|
CH
Member
1474 Posts |
Posted - 2003/03/17 : 18:59:18
|
..butiker med bra bemötande också mot yngre?
Hmm...
Toys R' Us... |
|
|
peder47
Member
587 Posts |
Posted - 2003/03/17 : 19:06:38
|
CH....den var bra
Peder |
Våga vara *openminded* |
|
|
escape
Avdelning: meningslöst vetande
247 Posts |
Posted - 2003/03/17 : 22:26:02
|
Angående hifiklubben- "Det är en fördel om du har insikt i hifi-branschen." *hmm* |
|
|
Black Rob
Starting Member
37 Posts |
Posted - 2003/03/17 : 23:11:20
|
Knoppen jag har inte för avsikt att sprida förvirring eller osanningar. Killen som berättade detta för mig jobbar på klubben och är en av dom som får sparken (som det ser ut nu iaf). Han har ingen vinst i att berätta detta för mig utan jag har bara väldigt bra kontakt med honom och detta dök upp vid ett mina besök. Jag vet att man aldrig kan veta till 100% men den risken får jag ta om en del av dom andra butikerna inte hänger med på detta påstående.
Dessutom berättade han att priserna på NAD troligtvis är på väg upp med närmare 30%. Detta för att möta priserna i Holland. Det var något annat märke som skulle upp i pris men minns inte vilket. Jag kan inte verifiera detta men tycker att det är ganska intressant. Sen är det upp till var och en om dom väljer att tro på detta. |
It´s all about credibilty
http://blackrob.minhembio.com |
|
|
Anders47
Member
1060 Posts |
Posted - 2003/03/17 : 23:18:28
|
Kan inte låta bli att kommentera namnet HifiKLUBBEN. Dessa klubbar dyker upp här och där. Låter nästan som man är med i en förening som köper in till medlemmarna till bästa pris. Med franchising är det väl ungefär så långt från en klubb som man kan komma.
|
|
|
JoelH
Member
159 Posts |
Posted - 2003/03/18 : 00:53:35
|
Vill bara hålla med om att Ågrens är en underbar affär! Jerker öppnade en ny värld för mig när han demade utrustning, och han höll sig hela tiden inom en, för mig, rimlig prisnivå. Att han sedan kände igen mig när jag kom tillbaka efter ett bra tag (ett par månader?) gjorde inte saken sämre! Fantastiskt bra bemötande! |
|
|
n/a
deleted
1491 Posts |
Posted - 2003/03/18 : 08:51:57
|
Hifiklubben i Västerås är redan ner. Dock inget jag kommer att sakna, för dem var knappast trevliga där... |
|
|
Topic |
|