HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Angående SAT Amp./ CD-Fix
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jerry_E
Member

334 Posts

Posted - 2003/03/17 :  21:02:45  Show Profile Send Jerry_E a Private Message
Känner inte denna Sladd men jag ger mig fan på att jag nu kommer att få på käften. Det verkar inte som du Mr K lyckas få några vettiga svar. Hur stor omsättningen är på Bladelius produkter har jag inte någon aning om, men jag är själv ägare av en Amplifix. Som cd använder jag mig av en Classé CDP.3. Testade denna kombi mot Jormas vid den tiden han hade Amplifix/Cd-fix. Skillnaden i ljud var inte stor, och jag kan nog säga som så, försök låna hem och testa. Köper du prylarna begagnade lär du knappast göra någon större förlust även om du senare skulle ångra dig.
Det finns förvisso en mängd andra kombinationer som man kan lyssna sig fram till. Utan att nämna några märken kan jag rekommendera engelska, italienska och franska produkter. En del av dem är mycket intressanta.

Lycka till! MVH Jerry

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/03/17 :  23:59:33  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Varför skulle du få på käften

Detta forumet är till för att delge t ex det du nu ger: erfarenheter som man själv gjort, finns inget kontroversiellt i det.

Har man vettiga frågeställningar ökar chansen till vettiga svar.

mvh

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/03/18 :  01:06:12  Show Profile Send brumel a Private Message
Mr K frågade om det var nåt lurt med fixen och amplifixen eftersom han tyckte det var många som ville sälja. Det var det inte enligt dom som svarade. Några uppskattade visserligen inte ljudet men det var i minoritet.
Efter Sladds häftiga reaktion (på något jag inte uppfattade) så kan man ju undra vad stackars mr T ska tro om SAT.
Jag tror inte SAT behöver något beskydd.

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/03/18 :  08:15:33  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Brumel:

Jag har försökt förklara i den förra tråden samt nu här. Om man inte har annat än några vaga funderingar som man inte inser antingen kan skada olika aktörer eller bara ställer till oenighet kanske man skall tänka över de inlägg man skriver en gång till. Gör man inte det utan av prestige eller annat driver sin tes i tron att man kan skrika tills man får rätt har man hamnat fel. Försöker både jag och flera andra berätta både om egna erfarenheter och statistik och det bara blir nya spekulationer och konspiratoriska inlägg i retur är det locket på som gäller

Läs gärna tråden igen, det kanske klarnar.
Gör det inte det kan du ju skicka mig ett PM.

Detta spörsmål är uttömt och näste man som vill in och "fråga" varför han hört att:

apparat X är drabbad av så väldigt mycket reparationer,

är billig för att den skall sluta tillverkas eller

förekommer så oerhört mycket på begagnatmarknaden

bör tänka en gång till och gärna ha mer "än en känsla" att gå på. Nätet har en väldig genomslagskraft och om någon annan ser liknande saker om vilka apparater det än må vara så kontakta oss. I fallet med Mr_K har jag ingen anledning att tro att just han ämnade vara medvetet illvillig, är brorsa med en "Bladeliusfiende" eller så, men han förstår förhoppningsvis också bättre nu varför man inte kan skriva på vissa sätt.

Sedan att vi som modererar ibland reagerar till synes häftigt får ni ha överseende med. Det är forumet som trevlig plats för alla som vi skyddar, ingen särskild aktör i hifisverige.

mvh

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000