HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 usch vad det sprakar!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

theboyonthemoon
Member

350 Posts

Posted - 2003/03/13 :  22:21:55  Show Profile Send theboyonthemoon a Private Message
är det nån som vet vad man kan göra åt volymreglage som orsakar knaster i ena kanaleln?! När man höjer och sänker volymen så knastrar det i höger kanal. Är det nån liten potentiometer som ska oljas, eller? Hur går man tillväga? Det är en Cambridge-förstärkare som köptes begagnad. Säljaren beskrev den dock som felfri! Vilken buse!

Snälla hjälp mig.

Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död...

dax
Member

644 Posts

Posted - 2003/03/13 :  22:34:03  Show Profile Send dax a Private Message
Sök och du skall finna!

Annars får du vrida uuprepade gånger på volymkontrollen så att oxiden försvinner.

Do not stagedive at home alone!
Go to Top of Page

Anders47
Member

1060 Posts

Posted - 2003/03/13 :  22:43:45  Show Profile Send Anders47 a Private Message
Köp en sprayflaska med elektronikrengöring, den sorten som är avsedd för att ta bort oxider och föroreningar. Dra ut nätsladden och skruva av locket. Spraya ganska rejält in i potentiometern och vrid volymkontrollen 10 - 20 gånger fram och tillbaka. Låt torka och skruva sedan ihop.
Säljaren var ingen större bov eftersom det inte är något egentligt fel på förstärkaren. Snarare ett ålderstecken.
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2003/03/13 :  23:55:46  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Kan vara ordentligt dammigt också! Har du tur, så kanske du känner någon med tryckluftspump, med vattenfilter! Då blir det klinsikt rent! Sen eletronikspray på kretskorten, och låt torka! Ja den är som ny!
Go to Top of Page

theboyonthemoon
Member

350 Posts

Posted - 2003/03/14 :  10:24:07  Show Profile Send theboyonthemoon a Private Message
hmm... jag tror jag köper en sån där elektronikspray... =)

Eller en sandblåsare!

Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död...
Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2003/03/14 :  10:28:30  Show Profile Send K-man a Private Message
Hehee...mina föräldrar har en gammal Akai-stärkare som de inte använder allt för flitigt.... när man någongång vill ha igång den och ha lite bakgrundsmusik när man är där får man först ägna fem minuter åt att vrida volymratten fram och tillbaka ett antal gånger för att få ljud i bägge kanalerna....men sedan brukar den funka fint..

\\K-man
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000