HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Kul artikel - off topic
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Thomas A
Member

189 Posts

Posted - 2002/07/29 :  22:26:49  Show Profile Send Thomas A a Private Message
http://www.newscientist.com/news/news.jsp?id=ns99992589

Citerar:

Believers were much more likely than sceptics to see a word or face when there was not one, Brugger revealed last week at a meeting of the Federation of European Neuroscience Societies in Paris. However, sceptics were more likely to miss real faces and words when they appeared on the screen.

Det ni, något att fundera över. Vad nu det har att göra med musik vet jag inte, men resultaten säger väl kanske att vi bör vara lite mer ödmjuka mot varandra när vi påstår vad vi hör och inte hör.

Thomas


"När hon sade att hon älskade mig rörde jag inte en min, för jag var redan glad" - Jan Stenmar

Nagref
Member

113 Posts

Posted - 2002/07/29 :  22:46:26  Show Profile Send Nagref a Private Message
Kul artikel om inte annat.

Skulle var intressant att ha kolla på l-dopamin nivåerna på en del av deltagarna på detta forum. Själv är/har jag rejält tråkig (ur ett inre perspektiv) så mina nivåer är säkert låga...



-The world is my oyster...
Go to Top of Page

Thomas A
Member

189 Posts

Posted - 2002/07/29 :  22:56:02  Show Profile Send Thomas A a Private Message
Synd bara att det blir en sådan "gäng" bildning på forumet. Mitt förslag är att vi byter till hög och låg-dopamingänget.

Hög dopamin = man hör och ser verkligen skarpt, men inbillar sig lite ibland

Låg dopamin = man inbillar sig mindre, men samtidigt har man mindre kapacitet att se det verkliga

Öh...äh. Ingen bra tråd detta.

I all vänlighet. Jag skämtar bara.

Thomas

"När hon sade att hon älskade mig rörde jag inte en min, för jag var redan glad" - Jan Stenmar
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000