HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Val av surroundhögtalare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Zeowin
Starting Member

7 Posts

Posted - 2003/03/06 :  22:12:24  Show Profile Send Zeowin a Private Message
Tjo! Jag undrade om ni här på forumet som kan bra mycke mer än mig kunde hjälpa mig med att välja ett bra system till datorn/Sdt.
Jag är ute efter ett högtalarsystem som ger en bra ljudkvalite och en bra upplevelse till både spel och filmer. Hade hoppats att ni kunde hjälpa mig att inte göra nåt riktigt dumt! Tack på förhand!

Zeowin

imaster
Member

152 Posts

Posted - 2003/03/06 :  23:26:34  Show Profile  Visit imaster's Homepage Send imaster a Private Message
Mitt tips är att skaffa ett riktigt hifisystem och plugga datorn i förstärkaren som vilken annan signalkälla som helst, funkar alldeles utmärkt och ger grymt mycket bättre ljud än de surroundsystem som finns special till datorn...

...Amidst falling leaves, I have found my beloved...
Go to Top of Page

Zeowin
Starting Member

7 Posts

Posted - 2003/03/07 :  14:49:24  Show Profile Send Zeowin a Private Message
Ah åtminstone nån som svarar på den stackars idiotens fråga, jo tänkte också på det, men jag vet inte riktigt, blir dyrt, riktigt jävla dyrt=^P kommer ju aldrig kunna mäta mig med er här=)

Zeowin
Go to Top of Page

pontus
Member

392 Posts

Posted - 2003/03/07 :  14:53:27  Show Profile Send pontus a Private Message
Har själv center och surround från Sony -- tror att det kostade ca 1000 kr. inte high-end direkt, men det funkar till film och dator
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/03/07 :  14:54:51  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Surround till datorn???
Go to Top of Page

Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts

Posted - 2003/03/07 :  14:59:25  Show Profile Send Per a Private Message
men e ju klart pjotre. moderna spel har flerkanalsljud. hängeru inte me? rekommenderar dig att köpa battle royale. japansk superduperfilm. förutsatt att man gillar skolungdomar som slår ihjäl varandra. de bra ljud på filmen oxå.

sayonara

Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music.
Go to Top of Page

pontus
Member

392 Posts

Posted - 2003/03/07 :  15:03:19  Show Profile Send pontus a Private Message
Håller med -- alla som inte sett Battle Royale borde göra det. Såg den på duk på filmstudion i Lund i höstas (vilka f ö visar en hel Takeshi Kitano-serie nu)
Go to Top of Page

Zeowin
Starting Member

7 Posts

Posted - 2003/03/07 :  15:30:26  Show Profile Send Zeowin a Private Message
mja, när jag säger surround tänkte jag snarare på ett 5.1 system, skulle vara trevligt, har tittat på ett par Logitech Z-680

http://www.komplett.se/k/ki.asp?action=info&p=25844&t=&l=&AvdID=1&CatID=&GrpID=&s=sr

ni kan ju alltid ta er en tid, säga va ni tycker, e det skräp det här eller?

Zeowin
Go to Top of Page

pontus
Member

392 Posts

Posted - 2003/03/07 :  15:56:23  Show Profile Send pontus a Private Message
Deras pekdon tycker jag överlag är skräp men det innebär ju inte högtalarna är det...

men förutsatt att du har ett par högtalare (för musik) så tycker jag att det är bättre att köpa ett par surround och center att använda för film

Edited by - pontus on 2003/03/07 15:56:59
Go to Top of Page

bjorre
Member

100 Posts

Posted - 2003/03/07 :  16:00:10  Show Profile Send bjorre a Private Message
Dessa kanske kan vara bra? (lite onödigt stor bild kankse)


http://www.gtek.net/gamegear/index.php?mode=item&id=259&session=d3e74b420c48142e0f55ddf950ee1860

Fast själv hadde jag ju köpt dessa



Lite Starwars är ju aldrig fel ...

/Mvh Björn
Go to Top of Page

Zeowin
Starting Member

7 Posts

Posted - 2003/03/10 :  11:37:44  Show Profile Send Zeowin a Private Message
när du säger ett par surround pontus? hur menar du då? om jag redan skulle ha stero ljud, och köpta till två bakre kanaler och en center, men då måste jag ordna med en decoder också=/

Zeowin
Go to Top of Page

Zeowin
Starting Member

7 Posts

Posted - 2003/03/13 :  18:44:05  Show Profile Send Zeowin a Private Message
mjo mja, farligt med starwars ska du veta, ruggigt, skulle jag inte köpa, lr skulle skaffa en hemskt stor härlig maskeringstejp

Zeowin
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000