HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Sälja Beg?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2003/03/13 :  11:26:22  Show Profile Send kentkreitler a Private Message
Vad får man för prylar som säljs beg? Är det som med bilar att andrahandsvärdet sjunker som en sten eller hur funkar det? Om prylarna är mindre än ett år och är i perfekt skick, vad är skäligt att kräva? Procentuellt mot utpris alltså.

//Henrik

Almost cut my hair

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2003/03/13 :  11:31:44  Show Profile Send Jadde a Private Message
runt 65% skulle jag tro. kanske mer. vad ska du sälja?
Go to Top of Page

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2003/03/13 :  11:36:12  Show Profile Send kentkreitler a Private Message
Ev nånting franskt. Men får jag bara 65% av utpris är det ingen idé. Jag behöver ny cykel se´ru!

Almost cut my hair
Go to Top of Page

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2003/03/13 :  11:43:56  Show Profile Send Jadde a Private Message
aha. iofs svårt att säga en bestämd procentsats. du nog prova och se vad marknaden säger.
Go to Top of Page

Andreas N
Member

139 Posts

Posted - 2003/03/13 :  11:51:12  Show Profile Send Andreas N a Private Message
Ja det är ju mycket som spelar in när det gäller beg priser, enklast är nog att tänka ut ett pris man tycker är rimligt och sedan sätta ett lite lägre pris. Har man ett för högt pris så kan man vara rätt så säker på att man får ett och annat otrevligt mail som förklarar detta har hänt mig många gånger fast jag alltid försöker ha rimliga priser.
Go to Top of Page

akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts

Posted - 2003/03/13 :  12:15:39  Show Profile  Visit akktustakki's Homepage Send akktustakki a Private Message
En regel som jag använder mig av, med varierande framgång, är halva priset rätt av
Både vid försäljning och köp.
Självklart är det lite avhängit hur gärna man vill köpa/sälja.
Däremot brukar andrahandsvärdet/halva priset hänga med i några år, så halveringstakten står inte i proportion till åldern i någon högre utsträckning.

Sätt ett lägsta pris och sedan kan vi andra buda.

www.musikhemma.se

nu schlappnaru av... DIY. Monacor
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/03/13 :  12:23:23  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Vad behöver du för cykel, kanske läge för en bytesaffär?

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2003/03/13 :  12:35:52  Show Profile Send kentkreitler a Private Message
Hmm tror du det? Tja, jag behöver en friåkningshoj med lagom slaglängd fram och bak. Skivor fram och bak är ett krav. Jag får väl se om det finns någon kombinerad Hifi-nörd/cyklist eller nåt...

Almost cut my hair
Go to Top of Page

Tomas
Member

1037 Posts

Posted - 2003/03/13 :  12:43:52  Show Profile Send Tomas a Private Message
Vad är det för franskt du vill byta?

Släng ut den på sälja tråden, men jag har faktiskt en bra, nästan oanvänd cykel...

Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst.
Teknikansvarig www.Brewhouse.se

Hemma:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37317
Go to Top of Page

Monster
Member

268 Posts

Posted - 2003/03/13 :  16:48:14  Show Profile Send Monster a Private Message
Vad har du att erbjuda KentaK, (Överreklamerad skidåkare)

I och med att en bra friåkningshoj kostar ca 20Tkr bör du ha bra prylar att byta med.

Mvh
Jonas
Go to Top of Page

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2003/03/13 :  17:02:20  Show Profile Send kentkreitler a Private Message
Har du inte sett Further??? Han har ju den fetaste jävla scenen nånsin i den!!!

Jo jag har bra prylar att erbjuda

Det är bara att kika under min profil, där står allt. Utom mina klassiska Carbonramar då förståss

Fast det var ju riktmärken för prissättning jag var ute efter inte att starta budgivning. Då skulle jag valt ett annan del av forumet

Almost cut my hair
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000