T O P I C R E V I E W |
Njord |
Posted - 2010/04/08 : 13:22:44 Jag har ett undertak av gips. Höjden är 246 cm. Bakom det finns ett tomrum på 15 cm upp till betongtaket. Bankar jag på taket så bullrar det rejält.
Jag spelar aldrig högt och har bara stativhögtalare som inte går så djupt.
Jag vet egentligen inte om det orsakar några problem. Hur ska jag veta det?
Jag bor i en hyreslägenhet så det är inte mycket som jag kan göra. Finns det någonting?
Skulle det hjälpa något att täta springorna mellan vägg och tak? |
4 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
DahlbergAudio |
Posted - 2010/04/10 : 17:47:49 Kolla vad hyresvärden kan tänkas gå med på till att börja med Potential finns ju för att göra något riktigt bra. |
PetterPersson |
Posted - 2010/04/10 : 11:22:38 Kolla på Slot resonator
http://www.mh-audio.nl/ACalculators.asp |
Njord |
Posted - 2010/04/08 : 16:39:28 Ju längre man håller på med det här eländet, desto fler hjärnspöken drabbas man av.
Man går och slår lovar kring sin anläggning och undrar - hur skulle det låta om bara...
Livet var så mycket enklare på den gamla goda tiden när man bara hade en enkel stereo från stormarknaden. |
EngelholmAudio |
Posted - 2010/04/08 : 16:22:29 quote: Jag vet egentligen inte om det orsakar några problem. Hur ska jag veta det?
Är detta definitionen på hjärnspöke?
Å andra sidan ges ju fantastiska fysiska möjlighet att behandla taket! Går bygga väldigt kraftfulla akustiska konstruktioner här. Men så är det bara en hyreslägenhet...
|