HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Akustikforum
 Basabsorbenten Billy

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
Orpheus Posted - 2009/04/24 : 16:41:24
Jag har en tanke jag inte riktigt kan släppa
Hur skulle det funka om man gjorde om valfri volym i en billyhylla låt oss säga det nedersta 40procenten av hyllan,täta av utrymmet ordentligt så att det det blir lufttätt samt bygger en "framsida" som täcker utrymmet och där applicerar man slitsen eller ett rör hellst justerbart så man kan pröva sig fram
Det borde väll fungera,jag med min bakvägg har ju lite möjligheter till puleri
Första puckeln kommer vid ca 50 hz så man kan ju börja där.

Synpunkter på detta tack!

trevlig helg/Patrik
2   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
adhoc Posted - 2009/04/28 : 00:11:57
Håller med PetterP. Borde funka helt OK. Sätter du dit några sidolister invändigt och har en 16 mm MDF/spånplatta som front, får du (tror jag) ett djup på ca 250 mm x 760 i bredd x ca 800 mm i höjd (med 40% mot 2 m).

Ett rör med id 78 mm ger då ca 38 mm längd för ca 50 Hz. En reglerbar skjutdörr med bredd 760 mm skulle för ca 50 Hz behöva öppnas ca 16 mm om du spikar dit en "hals" på dörren som sticker in 95 mm in i lådan. Öppningen skulle jag lägga horisontellt närmast golvet, samt runda av kanterna.

PetterPersson Posted - 2009/04/24 : 21:26:27
Börja med att kolla att din problemfrekvens också är stark där bokhyllan står. Isåfall funkar det kalas. Annars inte...

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000