T O P I C R E V I E W |
BosseBula |
Posted - 2008/02/25 : 23:33:29 Va tror ni om köpa lite JJlabs Stage Absorb Backdrop och sy på på baksidan av gardinerna i mitt hifirum (tex)? Eventuellt på fler ställe för att få ner eko känslan i rummet men på baksidan av gardinerna så märks det inte rent visuellt. Eller kan jag lika gärna hitta något annat tjockt filtliknande tyg och använda?
Ni hittar produkten på www.jam.se, sök på "JJlabs Stage Absorb Backdrop ". |
8 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Merkurius |
Posted - 2008/03/07 : 09:55:57 Magils: Snyggt! Du kan väl säga till frugan att det är ett flammsäkert tyg så det börjar inte brinna tyget |
Magils |
Posted - 2008/03/07 : 09:49:28 Jag har hängt upp en massa molton på hela väggen bakom högisarna, badrummet försvann, men frun blev sur....
Du kan ju kika i slutet på denna dåligt uppdaterade tråd... http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225 ( måste fylla på med nya bilder, jag har ju Molton i mitten också numera.)
edit: åtgärdat...
Köper man på Jam och paketet med 3x7 m för 1000 pix är det ett bra pris. Tyg är dyrt! |
Merkurius |
Posted - 2008/03/07 : 09:09:34 quote: Det är ju en backdrop, som är gjord för att absorbera cymbaler[...]
Vart kommer detta ifrån |
Njord |
Posted - 2008/02/26 : 13:10:55 På väggen bakom gardinen och moltontyget har jag hängt 7 cm tjockt akustikskum för att fånga ännu något lägre frekvenser. En krok på väggen och en ståltråd genom akustikskummet -enkelt och effektivt. Mineralull i ett par hörn kompletterar suveränt! |
BosseBula |
Posted - 2008/02/26 : 13:02:36 Ah, så trevligt.
Micke_Y: Jovars. Men jag börjar med att fixa den hårda diskanten. Bumlighet klarar jag av rätt bra så det kan vänta lite. |
Micke Y |
Posted - 2008/02/26 : 12:41:22 Draperi/backdrop är kanon för att dämpa diskant och mellanregister men sedan behövs något som tar lägre frekvenser så att rummet får en jämn dämpning.
Micke |
Njord |
Posted - 2008/02/26 : 12:12:21 Jag köpte scenmolton (=backdrop) från Ljudbalans. http://www.ljudbalans.se/ De är billigare och har ett större utbud än Jam.
Det är ett mycket praktiskt och tjockt tyg som är lätt att handskas med. Skrynklar inte, bara att klippa till utan att fålla. Jag skaffade dubbla gardinstänger och har bara svept veckat moltontyg runt den bakre stången. Har även satt fast tyg på baksidan av en bokhylla. |
MullBenkt |
Posted - 2008/02/26 : 11:31:45 Det är ju en backdrop, som är gjord för att absorbera cymbaler och skit för att det inte ska slammra så mycket på scen. Alltså, du gör väldigt rätt i att hänga upp en backdrop! |