HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Audiodesksysteme Vinyl Cleaner

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
Kilgore Posted - 2010/09/02 : 17:34:37
Hej

Såg denna spännande apparat på Ljudprodukter i Malmö i måndags

Här är en film på youtube, vekar ta ca 4 min att rengöra båda sidorna på en skiva samtidigt mha ultraljud och sedan fläkttorkning
http://www.youtube.com/watch?v=G1WDzroVe_A

Är det ngn som har testat den?

Du kan läsa mer på hemsidan
http://www.audiodesksysteme.de/index.php?kat=10_17_15

Just det ja, priset var jy tyvärr i häftigaste laget, 17500 SEK

Fast med tanke på hur lätt och snabb den är att använda + att den tar liten plats, så använder man den nog oftare...
5   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Kilgore Posted - 2010/09/02 : 21:31:09
hehe, jag har inte då skitiga CD-skivor, det har dock varit bra när man lånar skivor på tex biblioteket som ser skitiga ut och inga CD-spelare vill läsa, då är det bra att använda ultraljudstvätten :)
Sen som du skriver så kan man ju tvätta annat i ultraljudstvätten...

Vet inte om den fuktar ner innern, har inte läst om det i de tester jag läst, får fråga Calle om man får testköra den :)
iroise Posted - 2010/09/02 : 20:50:54
Tror nog det är en fin ,askin men var det inte så att den fuktade ner innern!? Obs jag kan ha fel.
gcs Posted - 2010/09/02 : 19:49:17
Hur skitiga CD-skivor har du egentligen Kilgore? Jag har också en ultraljudstvätt men har aldrig tyckt mig behöva tvätta några CD-skivor. Samma sak med vinyl, dom är inte så skitiga men jag brukar tvätta dom ändå eftersom jag ändå har en vinyltvätt. Men det skulle vara kul att få prova en ultraljud för vinyl. Den är antagligen tystare än dom vanliga tvättarna.
Kilgore Posted - 2010/09/02 : 18:49:13
Jag har ultraljudstvätt för CD-skivor m.m., den är grymt effektiv.
gcs Posted - 2010/09/02 : 18:25:36
Det där har jag varit inne på för flera år sedan. Men då fanns det bara utltraljudstvättar för industrin. Ultraljud måste vara det bästa men frågan är om det blir just så hörbart mycket bättre. Vi får testa det.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000