Author |
Topic |
|
Kilgore
Member
1579 Posts |
Posted - 2010/09/02 : 17:34:37
|
Hej
Såg denna spännande apparat på Ljudprodukter i Malmö i måndags
Här är en film på youtube, vekar ta ca 4 min att rengöra båda sidorna på en skiva samtidigt mha ultraljud och sedan fläkttorkning http://www.youtube.com/watch?v=G1WDzroVe_A
Är det ngn som har testat den?
Du kan läsa mer på hemsidan http://www.audiodesksysteme.de/index.php?kat=10_17_15
Just det ja, priset var jy tyvärr i häftigaste laget, 17500 SEK
Fast med tanke på hur lätt och snabb den är att använda + att den tar liten plats, så använder man den nog oftare... |
"I love the smell of fresh napalm in the morning" /Lieutenant Colonel Bill Kilgore |
|
gcs
Member
5273 Posts |
Posted - 2010/09/02 : 18:25:36
|
Det där har jag varit inne på för flera år sedan. Men då fanns det bara utltraljudstvättar för industrin. Ultraljud måste vara det bästa men frågan är om det blir just så hörbart mycket bättre. Vi får testa det. |
|
|
Kilgore
Member
1579 Posts |
Posted - 2010/09/02 : 18:49:13
|
Jag har ultraljudstvätt för CD-skivor m.m., den är grymt effektiv. |
"I love the smell of fresh napalm in the morning" /Lieutenant Colonel Bill Kilgore |
|
|
gcs
Member
5273 Posts |
Posted - 2010/09/02 : 19:49:17
|
Hur skitiga CD-skivor har du egentligen Kilgore? Jag har också en ultraljudstvätt men har aldrig tyckt mig behöva tvätta några CD-skivor. Samma sak med vinyl, dom är inte så skitiga men jag brukar tvätta dom ändå eftersom jag ändå har en vinyltvätt. Men det skulle vara kul att få prova en ultraljud för vinyl. Den är antagligen tystare än dom vanliga tvättarna. |
Edited by - gcs on 2010/09/02 19:49:38 |
|
|
iroise
Member
1753 Posts |
Posted - 2010/09/02 : 20:50:54
|
Tror nog det är en fin ,askin men var det inte så att den fuktade ner innern!? Obs jag kan ha fel. |
|
|
Kilgore
Member
1579 Posts |
Posted - 2010/09/02 : 21:31:09
|
hehe, jag har inte då skitiga CD-skivor, det har dock varit bra när man lånar skivor på tex biblioteket som ser skitiga ut och inga CD-spelare vill läsa, då är det bra att använda ultraljudstvätten :) Sen som du skriver så kan man ju tvätta annat i ultraljudstvätten...
Vet inte om den fuktar ner innern, har inte läst om det i de tester jag läst, får fråga Calle om man får testköra den :)
|
|
|
|
Topic |
|