HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Vinyl godis

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
Bubbel Posted - 2010/02/12 : 00:07:26
Hittade en sida med godis lite dyrt men vackert att titta på och drömma sig bort. Har du någon länk på ögongodis så lägg gärna till den.

http://images.businessweek.com/ss/08/08/0821_audiophile/1.htm

anders
10   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Elgstrand Posted - 2010/02/20 : 22:13:55
Jag är av den erfarenhet att ett reonansfritt ljud inte alltid är det man vill ha.... men det är ju två olika skolor...

Där fanns några fina spelare Abbot.

Mvh / Fredrik
abbot Posted - 2010/02/20 : 21:21:10
quote:
quote:....... det hörst inget ut ur högtalarna om man så knackar hårt med knogarna på skivan under spelning, bara musik inget annat. Annat än svajiga sk flytande, känsliga spelare.

Skivspelare med "flytande upphängning" är inte byggda för
den typen av belastningar.
Knacka gärna med knogen........ja vist...men inte på min spelare.

Nu vet jag ju inte vilken skiva man ska knacka på, men om jag knackar på plinten under spelning märks inte den knackningen i högtalare/hörlurar. Det torde betyda att min "flytande upphängning" tål detta även om den inte är konstruerad för just det. Gubben har väl en annan sort. Men övningen som sådan är väl som att sparka på däcken när man tittar på en begagnad bil...dvs något man bara måste göra.
abbot Posted - 2010/02/20 : 21:13:39
http://www.thomas-schick.com/arm06.htm
Gubben i Kalmar Posted - 2010/02/14 : 12:05:22

quote:
....... det hörst inget ut ur högtalarna om man så knackar hårt med knogarna på skivan under spelning, bara musik inget annat. Annat än svajiga sk flytande, känsliga spelare.

Skivspelare med "flytande upphängning" är inte byggda för
den typen av belastningar.
Knacka gärna med knogen........ja vist...men inte på min spelare.
Adagio Posted - 2010/02/14 : 11:27:08
Jag med... Jag gillar stelopererade spelare bäst. Min enkla Kuzma är helt okänslig för vibrationer, det hörst inget ut ur högtalarna om man så knackar hårt med knogarna på skivan under spelning, bara musik inget annat. Annat än svajiga sk flytande, känsliga spelare.
Gozzi Posted - 2010/02/14 : 09:59:08
Jag är stormförtjust i månlandar vinyl...:)
Adagio Posted - 2010/02/14 : 09:18:58
Oj Oj! Ingen Kuzma... får väl visa en av mina bilder då.

Elgstrand Posted - 2010/02/12 : 20:11:22
Där fanns det några läckra bilder... tyckte några tonarmar såg riktigt inbjudande ut
tompa Posted - 2010/02/12 : 19:55:22
Snygg månlandare, måste jag säga, och jag skulle bli förvånad om den inte presterar bättre vinylljud än sjukt känsliga svajlådor (som har en viss likhet med vattensängar, vilka inte heller anses hålla måttet idag...).
Zombie Posted - 2010/02/12 : 09:55:35
Synd att det bara visas månlandare och inte vettiga skivspelare som t ex LP12...

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000