HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Vinyl godis
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6799 Posts

Posted - 2010/02/12 :  00:07:26  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Hittade en sida med godis lite dyrt men vackert att titta på och drömma sig bort. Har du någon länk på ögongodis så lägg gärna till den.

http://images.businessweek.com/ss/08/08/0821_audiophile/1.htm

anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2010/02/12 :  09:55:35  Show Profile Send Zombie a Private Message  Reply
Synd att det bara visas månlandare och inte vettiga skivspelare som t ex LP12...

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

tompa
Member

328 Posts

Posted - 2010/02/12 :  19:55:22  Show Profile Send tompa a Private Message  Reply
Snygg månlandare, måste jag säga, och jag skulle bli förvånad om den inte presterar bättre vinylljud än sjukt känsliga svajlådor (som har en viss likhet med vattensängar, vilka inte heller anses hålla måttet idag...).
Go to Top of Page

Elgstrand
Member

473 Posts

Posted - 2010/02/12 :  20:11:22  Show Profile  Visit Elgstrand's Homepage Send Elgstrand a Private Message  Reply
Där fanns det några läckra bilder... tyckte några tonarmar såg riktigt inbjudande ut

Its not about vintage, its about good music.
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2010/02/14 :  09:18:58  Show Profile Send Adagio a Private Message  Reply
Oj Oj! Ingen Kuzma... får väl visa en av mina bilder då.

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"

Edited by - Adagio on 2010/02/14 09:20:02
Go to Top of Page

Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben

953 Posts

Posted - 2010/02/14 :  09:59:08  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Jag är stormförtjust i månlandar vinyl...:)

[i][purple]
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2010/02/14 :  11:27:08  Show Profile Send Adagio a Private Message  Reply
Jag med... Jag gillar stelopererade spelare bäst. Min enkla Kuzma är helt okänslig för vibrationer, det hörst inget ut ur högtalarna om man så knackar hårt med knogarna på skivan under spelning, bara musik inget annat. Annat än svajiga sk flytande, känsliga spelare.

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2010/02/14 :  12:05:22  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply

quote:
....... det hörst inget ut ur högtalarna om man så knackar hårt med knogarna på skivan under spelning, bara musik inget annat. Annat än svajiga sk flytande, känsliga spelare.

Skivspelare med "flytande upphängning" är inte byggda för
den typen av belastningar.
Knacka gärna med knogen........ja vist...men inte på min spelare.

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

abbot
Member

669 Posts

Posted - 2010/02/20 :  21:13:39  Show Profile Send abbot a Private Message  Reply
http://www.thomas-schick.com/arm06.htm
Go to Top of Page

abbot
Member

669 Posts

Posted - 2010/02/20 :  21:21:10  Show Profile Send abbot a Private Message  Reply
quote:
quote:....... det hörst inget ut ur högtalarna om man så knackar hårt med knogarna på skivan under spelning, bara musik inget annat. Annat än svajiga sk flytande, känsliga spelare.

Skivspelare med "flytande upphängning" är inte byggda för
den typen av belastningar.
Knacka gärna med knogen........ja vist...men inte på min spelare.

Nu vet jag ju inte vilken skiva man ska knacka på, men om jag knackar på plinten under spelning märks inte den knackningen i högtalare/hörlurar. Det torde betyda att min "flytande upphängning" tål detta även om den inte är konstruerad för just det. Gubben har väl en annan sort. Men övningen som sådan är väl som att sparka på däcken när man tittar på en begagnad bil...dvs något man bara måste göra.
Go to Top of Page

Elgstrand
Member

473 Posts

Posted - 2010/02/20 :  22:13:55  Show Profile  Visit Elgstrand's Homepage Send Elgstrand a Private Message  Reply
Jag är av den erfarenhet att ett reonansfritt ljud inte alltid är det man vill ha.... men det är ju två olika skolor...

Där fanns några fina spelare Abbot.

Mvh / Fredrik

Its not about vintage, its about good music.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000