HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Skivspelardrömmar :)

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
rolandm Posted - 2009/05/27 : 15:38:37
Denna vill jag ha... :)
http://www.thorens.com/turntables/preview-td-309.html

6   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
rolandm Posted - 2009/05/28 : 21:11:37
De har inte sagt något om pick-up än. TD700:an har ju AT95:an som standard.
Glas - ja, why not? Rega har ju kört med det tidigare. Fast Rega har ju en annan grundkonstruktion iofs - alltså stabil MDF-platta med fjädrande fötter. TD309:an har ju fjädrande fötter plus ett upphängt innerchassi. Tycks mig som att de har kombinerat flera olika konstruktionsprinciper. Återstår att kommentera hur det låter, men de har iaf försökt. :)
Tycker hursomhelst att det är kul att de satsar på produktutveckling i denna digitala tid. :)

Stefaeri2001 Posted - 2009/05/28 : 14:36:06
Fast man undrar ju vad det är för pickup de tänker inkludera, och att tallriken är av glas, vad tror ni om det?

mvh

S
Stefaeri2001 Posted - 2009/05/28 : 14:33:03
För en gångs skull är vi väldigt ense, Roland, mina tre Thorens-spelare behöver sällskap! Otroligt läckert...

S
rolandm Posted - 2009/05/27 : 18:09:15
Jag har sett en prisuppgift på 1 000 - 1 300 euro, vilket gör att den hamnar under Thorens 160HD men över Thorens TD 700. Just 160HD har fått pris i England av What Hi-fi för bästa spelare.

Jag tycker spelaren är snygg jag, särskilt i rött (finns i svart också).
Kul med egen och ny tonarm, det har ju inte Thorens skämt bort oss med precis.
Men nu verkar det hända saker. TD240 och 190-2 har fått nya tonarmar också.
TD700 har också en tonarm som verkar vara Thorens (TD 295 har ju en tonarm från Project, och 800-serien, 160:n samt 350:n levereras med Rega RB250 som standard, fast kan levereras med andra också).

Tror nog nya 309:an kommer ersätta 800-serien som nog nu sjunger på sista versen.

Kilgore Posted - 2009/05/27 : 17:13:42
Den var riktigt läcker!
Som Thorensälskare så hoppas man ju att denna får ett konkurrenskraftigt pris :)
Sen är det ju en bonus om den låter bra oxå;)
Maruder Posted - 2009/05/27 : 15:56:36
Formad som en wankelrotor, snyggt!

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000